י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בעקבות 'בחדרי': תגובת הרב הראשי עברה לבג"ץ

פרקליטות המדינה העבירה לבג"ץ את עמדת הרב לאו נגד הכנסת ספרי תורה לעזרת הנשים - אך הוא לא צורף כמשיב לעתירה

הרב לאו. צילום: יעקב כהן, פלאש 90
הרב לאו. צילום: יעקב כהן, פלאש 90

חשיפה: בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים", פרקליטות המדינה העבירה לבג"ץ את עמדת הרב הראשי הגר"ד לאו נגד הכנסת ספרי תורה לעזרת הנשים ודרישתו להצטרף למשיבים בעתירה על מתווה הכותל - שהדיון בה יתקיים ביום רביעי.

במכתב ששיגר עו"ד יובל רויטמן, הממונה על הבג"צים בפרקליטות המדינה, הוא מבקש לעדכן את בית המשפט כי "הועברה לפרקליטות המדינה פנייתו של הרב רפאל פראנק - עוזר בכיר לרב הראשי מיום 20. 12.16", כך נחשף ב"בחדרי חרדים".

בנוסף נכתב כי "לאחר עמדתו של היועץ המשפטי לרבנות הראשית בעניינה של הםנייה האמורה - ולאחר בחינתה על ידי גורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים - היא תובא בפני היועץ המשפטי".

יודגש, כי גם לאחר העברת טענותיו של הרב הראשי לבג"ץ - הרבנות לא תשמש כמשיבה בעתירה ביום רביעי.

כזכור, הבוקר נחשף ב"בחדרי חרדים" כי בנציגות החרדית וברבנות הראשית זועמים על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שמנע ייצוג חרדי בדיון הדרמטי בבג"ץ על מתווה הכותל שיתקיים ביום רביעי השבוע.

לפני כשבוע, שיגר הרב הראשי הגר"ד לאו מכתב חריף ליועץ המשפטי של הרבנות עו"ד הראל גולדברג, בו הוא דורש לצרף את הרבנות הראשית כמשיבה לעתירת 'מרכז צדק לנשים' המבקשת לשנות את הנהוג בכותל המערבי ולאפשר הכנסת ספרי תורה לעזרת הנשים.

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה במשרד המשפטים בין נציגי הרב לאו לנציגי היועץ המשפטי, ובה נטען לנציגיו של הרב כי היות והפרקליטות מבקשת בכל מצב לדחות את הדיון – אזי אין צורך לצרף את הרבנות כמשיבה. אולם, כפי שפורסם הבוקר ב"בחדרי חרדים", בג"ץ לא נעתר לבקשת הפרקליטות ודחה את הבקשה לדחות את הדיון - כך שהוא נועד להתקיים ביום רביעי השבוע, ללא נציגות חרדית וללא נציג הרבנות הראשית.

ברבנות הראשית זעמו וטענו כי "לא יתכן שדיון קריטי שכזה בנושא צביון הכותל המערבי – יתקיים ללא ייצוג של הרבנות הראשית, מנדלבליט פעל למנוע מאיתנו להיות שם ולייצג את העמדה החרדית", אמר גורם ברבנות ל"בחדרי חרדים", לדבריו, "היועץ המשפטי אפילו לא טרח להעביר לבג"ץ את המכתב ששוגר אליו על ידי עוזר הרב שבו הרבנות דורשת להצטרף כמשיבה לדיון". כאמור, בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים" הפרקליטות העבירה את טענות הרב הראשי לבג"ץ.

גורמים המעורבים בתהליך אומרים ל'בחדרי' כי מניעת הצגת העמדה החרדית, מתפרשנת כרצון של מנדלבליט לקדם בכל הכוח את המתווה עליו הוא חתום, מבלי לתת פתחון פה למתנגדיו.

פנחס טננבאום דוברו של הרב הראשי לישראל הרב לאו מסר בתגובה "הרב הראשי פועל בשיתוף פעולה הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט ומעריך מאוד את פעולותיו".







פרקליטות מתווה הכותל רבנות הרב לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד