י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דיווח: התפתחות משמעותית בתיק נתניהו; "חקירה תוך ימים"

המשטרה בודקת בשבועות האחרונים פרשה נוספת שמעלה חשדות לפלילים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הדיווחים, 'חל מפנה משמעותי' בבדיקת חומר נוסף הנוגע לנתניהו וכי תוך ימים צפוי היועמ"ש לפתוח בחקירה מלאה נגד ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו (עמוס בן גרשום, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (עמוס בן גרשום, לע"מ)

המשטרה בודקת בשבועות האחרונים פרשה נוספת שמעלה חשדות לפלילים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך מדווח הערב (שני) העיתונאי גידי וייץ ב"הארץ". על פי הדיווח, חל מפנה משמעותי בבדיקת חומר נוסף הנוגע לנתניהו, כך שהבדיקה המשטרתית עוסקת בעיקר בשתי פרשות.

בנוסף, העיתונאי משה נוסבאום דיווח הערב ב"חדשות 2" כי ההערכה היא שהיועמ"ש יפתח בחקירה מלאה נגד נתניהו כבר בימים הקרובים. על פי הדיווח, החשדות נגד נתניהו הינם חמורים - קבלת שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע לפני מספר חודשים על פתיחת 'בדיקה' בנוגע לנתניהו זאת "בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה".

במקביל התקבל מידע רגיש נוסף הנוגע לראש הממשלה, שלדעת צמרת המשטרה וגורמים בפרקליטות חייבו פתיחה מיידית בחקירה פלילית. אלא שהיועמ"ש, שלמינויו דחף נתניהו, לא מזדרז עד כה להעביר הילוך בנושא ולפתוח בחקירה רשמית.

על פי הדיווח הערב, חלקים מרכזיים במידע שמסרו שני מקורות מודיעיניים לא התגבשו לחשד פלילי, או הופרכו כליל. כך למשל טענה לזיוף הבחירות הפנימיות לראשות הליכוד, או סיפור על מטה בחירות כפול שהועלם מעיניו של מבקר המדינה, ושאליו זרמו לכאורה כספים רבים מאילי הון מקורבים.

עוד דווח כי מנדלבליט החליט לפסול עצמו מטיפול בפרשה הנוגעת לראש הסגל לשעבר גיל שפר, שנחקר באחרונה באזהרה בפרשת מעונות ראש הממשלה.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה ל"הארץ": "טרם הועברה ליועץ המשפטי לממשלה המלצת הפרקליטות ביחס לתיק המעונות, וממילא היועץ טרם נדרש להכריע בו. בתוך כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה לצוות החקירה כי נוכח טיב היכרותו עמו, הוא לא יהיה מעורב בקבלת החלטות בעניינו הקונקרטי של מר שפר".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הכל קשקוש. מאז ניצחון נתניהו בבחירות האחרונות ועוד לפניהן עושים גורמים עוינים לראש הממשלה מאמצים כבירים להביא להפלתו, תוך הטחת האשמות סרק נגדו ונגד משפחתו. מדובר בשקר מוחלט. לא היה כלום ולא יהיה כלום".
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט פרשת נתניהו החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד