ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

יועץ אובמה מאשים את נתניהו, וחושף האם יש בדרך עוד מכה לישראל

ההחלטה שקיבל האו"ם נגד ההתנחלויות מוסיפה להסעיר את צמרת הממשל בארצות הברית - בן רודס, יועצו של אובמה, ניסה להעביר את האשמה לפתחו של נתניהו • טראמפ עקץ את האו"ם: "אנשים באים לשם לפטפט ולבלות - וחבל שכך"

בן רודס והנשיא היוצא אובמה, צילום: רויטרס
בן רודס והנשיא היוצא אובמה, צילום: רויטרס

שלושה ימים מאז ההחלטה שקיבל האו"ם נגד ישראל - הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, השוהה עם בני משפחתו בחופשת החגים בפלורידה, מספק התייחסות נוספת להחלטת להצבעה שנערכה באו"ם נגד ההתנחלויות. בנוסף, יועצו הקרוב של אובמה העניק ראיון ובו האשים את ישראל, אך הבהיר כי אין על הפרק החלטות נוספות נגד ישראל.

אתמול הופיע בכלי התקשורת האמריקניים בן רודס, יועצו הבכיר של הנשיא אובמה, ודחה את ההאשמות של ישראל כלפי הנשיא אובמה שכביכול עומד מאחורי היוזמה. "ארה"ב לא הכינה את הטיוטה של ההחלטה הזו. היא הוגשה על ידי מצרים ואנחנו החלטנו להימנע, וזה תואם למה שאנחנו אומרים לממשלת ישראל כבר הרבה זמן".

רודס הוסיף ואמר כי ההצעה באו"ם עוסקת במכשולים לשלום. "זו הממשלה הכי תומכת בהתנחלויות בתולדות ישראל, אנחנו מרגישים מחויבים להתבטא נגד הפעולות הללו כשאנחנו רואים שיש התנחלויות בעומק הגדה המערבית". הוא אמר כי הוא "לא מופתע מהתגובה הקשה של ראש הממשלה למהלך - אולי רמז ליחסים הקשים בין נתניהו ואובמה במישור האישי". רודס אמר כי לא צפויות יוזמות מדיניות חדשות הקשורות למזרח התיכון, עד לתום כהונת אובמה.

כאמור - טראמפ צייץ בטוויטר ואמר כי "כרגע האו"ם הוא מקום שאנשים באים אליו לפטפט ולבלות, וחבל - כי לאו"ם יש פוטנציאל גדול". טראמפ גם התייחס לדבריו של הנשיא אובמה שאמר אמש כי במידה והיה מתמודד לקדנציה שלישית, היה מנצח את טראמפ. טראמפ אמר כי לאובמה לא היה שום סיכוי לנצח אותו בגלל כל בעיות האבטלה, דאע"ש, אובמה-קר ועוד. הנשיא הנבחר הוסיף ואמר כי "העולם היה קודר לפני שניצחתי - אין תקווה. עכשיו ההלם הסתיים, השווקים עלו, הדאו עלה יותר משמונה אחוז".

אין זו תגובתו הראשונה של טראמפ על החלטת האו"ם - עוד ביום שישי, מיד לאחר שמועצת האו"ם הצביעה נגד ההתנחלויות, מיהר טראמפ להודיע כי החליט למנות את יועצו ג'ייסון גרינבלט, בוגר ישיבת הר עציון בגוש עציון, למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים, בהם המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. גרינבלט ידוע בתמיכתו בהתנחלויות, וההחלטה שקיבל טראמפ קבלה הד תקשורתי רחב בתקשורת האמריקנית והישראלית.
אובמה בן רודס טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד