י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשבון נפש פנימי: מה הסיבה לפוגרום באומן?

חסידי ברסלב פרסמו מכתב פומבי המפנה את הזרקור מהפורעים שחיללו את הציון לקבוצת נערי השוליים הישראלים שמטילים את אימתם על תושבי המקום, ובכך גרמו להתגרות שהובילה לפוגרום • מיוחד

חשבון נפש פנימי: מה הסיבה לפוגרום באומן?

שבוע אחרי הפוגרום באומן, קולות אמיצים פנימיים בחסידות ברסלב משמיעים ביקורת קשה על תופעת העבריינות בסמוך לציון, שלדעתם היא זו שגרמה לפוגרום.

במכתב מפורט שהגיע ל'בחדרי חרדים' תחת הכותרת "הפוגרום המזעזע בציון רבי נחמן מברסלב לא קרה בחינם לצערנו", מדברים חסידי ברסלב על כך שבאומן מסתובבים "נערי שוליים" שמצאו "עיר מקלט" באומן השקטה, מקום נח להעביר בו את זמנם הרחק מהלחץ והמתח של הארץ.

במכתב נכתב כי אותם נערים לא נמצאים במקום למטרת שיקום או לחזור בתשובה, אלא הם מחללים את הציון - רואים סרטים באייפון בתוככי הציון ואוי למי "שיעיז" להעיר להם, וכן מטילים חיתתם על התושבים "יהודים ולא יהודים כאחד", נכתב במכתב.

"כדבר שבשגרה הם נטפלים לאיזה גוי אוקראיני מקומי שנראה להם כ"קרבן טוב" ולהכותו מכות אכזריות השם ישמרנו". בנוסף נכתב כי אותה חבורה הם "פושעים ועבריינים, אין להם שום שייכות לברסלב לא עם הציון הקדוש, ולא עם ערכי יהדות מינימאלית".

"נכון שהגויים הם לא צדיקים גדולים", מסבירים חסידי ברסלב, "אבל לנוכח מעשה העבריינות והאלימות באומן כלפי גויים מצד יהודים אי אפשר לטעון שמדובר באנטישמיות קלאסית נוסח פרעות ת"ח ות"ט".

"הפוגרום האחרון בציון הקדוש" כותבים בברסלב, "הוא תמרור אזהרה לכל אנ"ש לאמר: אם בעיית נערי השוליים והעבריינות ה"יהודית" באומן לא תטופל בצורה מקצועית ומהירה נקבל מהמקומיים "תג מחיר" בנוסח אוקראיני, ומי יודע מה יהיה עוד חס ושלום".

חסידי ברסלב קוראים להקים גוף מיוחד שיפעל עם הרשויות באוקראינה למגר את התופעה ולהרחיק את אותם אינשי דלא מעלי מהמקום.

המכתב המלא של חסידי ברסלב


הפוגרום באומן ברסלב נוער שוליים עבריינים אוקריאנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד