כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפרובוקציה של נשות הכותל - נר רביעי

על רקע הדיון הדרמטי שיתקיים מחר בבג"ץ על מתווה הכותל, 'נשות הכותל' כבר מתכננות את הפרובוקציה הבאה והיום הן צפויות להגיע לרחבת הכותל המערבי להדליק נר רביעי של חג החנוכה בשעה 18:30 בעזרת הנשים

(צילום: קובי הר צבי)
(צילום: קובי הר צבי)

על רקע הדיון הדרמטי שיתקיים מחר (רביעי) בבג"ץ על מתווה הכותל, 'נשות הכותל' כבר מתכננות את הפרובוקציה הבאה והיום הן צפויות להגיע לרחבת הכותל המערבי להדליק נר רביעי של חג החנוכה בשעה 18:30 בעזרת הנשים.

'נשות הכותל' מודעות היטב לעובדה שהתכנסותן היום אסורה בהוראת רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ – אולם למרות זאת הן בוחרות להגיע למקום השנוי במחלוקת וליצר פרובוקציות.

כזכור, בשנה שעברה התרחשה סערה סביב טקס הדלקת נרות החנוכה בכותל, במסגרתו פנו 'נשות הכותל' ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי הן מודרות משאר הטקסים במקום.

בעקבות פנייתן, הנחתה המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, את רב הכותל לפעול לשילובן ולהשתתפותן הפעילה של נשים בהדלקת הנרות עצמה במסגרת טקסי הדלקת הנרות הממלכתיים המתוכננים בחג החנוכה. בתגובה הודיע רב הכותל כי הטקס המרכזי יתקיים כמו בשנים עברו בעזרת הגברים, טקס בעזרת הנשים לא יתקיים כלל וכלל, וטקס בהשתתפות נשים יתקיים במרפסת ישיבת האידרא המרוחקת מרחבת הכותל.

למרות זאת, 'נשות הכותל' קיימו בעזרת הנשים טקס הדלקת נר ראשון של חנוכה, עם עשרות חנוכיות שהנשים נשאו והביאו מבתיהן. חנוכייה גדולה שביקשו להביא איתן לטקס, הוכנסה למתחם רק לאחר עימות עם המאבטחים ומהומה במקום עם ח"כ קסניה סבטלובה.

לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל אמרה כי "נראה כי גם השנה מתכוון רב הכותל להתעלם מנשים, שהן מחצית מהעם היהודי. אולם, אנו לא מתכוונות להיכנע לתכתיביו החשוכים. חנוכה הוא חג של אור ואנו נמשיך לקיים בכותל טקסים שיאפשרו לנשים יהודיות ביטוי מלא וגמור של כל פרקטיקה יהודית".
נשות הכותל הכותל המערבי פרובוקציה נר רביעי חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד