כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שרנסקי חשף שיחה עם נתניהו; תיעוד מכנס 'מחריבי היהדות' בכנסת

סערת הכותל גורמת לארגונים הרפורמים להגביר את הלחץ על רה"מ. בכנס רפורמי שנערך בכנסת, בראשות ח"כ אלעזר שטרן, חשף נתן שרנסקי שיחה עם נתניהו, בה אמר לו מדוע הוא נכנע לחרדים • וגם: מי החרדי שהופיע בכנס וטינף על הרבנות? • תיעוד

נתניהו ושרנסקי (Alex Kolomoisky / Flash90)
נתניהו ושרנסקי (Alex Kolomoisky / Flash90)

סערת מתווה הכותל גורמת לארגונים הרפורמים והקונסרבטיבים להגביר את הלחץ מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ומול השרים וחברי הכנסת. היום (שלישי) התקיים כנס רשמי של שדולת "עם, דת ומדינה", באולם ירושלים בכנסת, בראשות ח"כ חובש הכיפה אלעזר שטרן מ'יש עתיד' ובהשתתפות רבנים רפורמים וקונסרבטיבים רבים.

בין המשתתפים היה אף חיים אמסלם, שהצטרף ל"בית היהודי". בנוסף, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי דיבר בכנס וחשף כי נתניהו אמר לו שלמרות החיבור שלו לרפורמים – הוא חושש שאם הוא ייענה לדרישותיהם, החרדים יפרקו לו את הממשלה.

(צילום: חזקי ברוך ערוץ 7)

"ראש הממשלה מבין גם את החשיבות של היהודים הרפורמים והקונסרבטיבים שהם חלק מהעם היהודי, זו דעתו של ראש הממשלה" אמר שרנסקי, "יחד עם זאת, מה שקרה ואני לא חושב שהוא ציפה כמו שאנחנו לא ציפינו שיקרה שהיה שינוי דרמטי במעמד של הפרטנרים החרדים".

"הוא (נתניהו. י.ג.) אמר לי באחת מהשיחות לפני כמה ימים, 'נתן, אתה יודע, אני מוכן לעשות הכל, אבל אני לא מוכן להביא עכשיו את הממשלה לסוף - ואתה יודע מה - תביט בהיסטוריה - זה לא יעזור לפתרון בכותל, במקום הממשלה הזו תהיה ממשלה אחרת – מפלגת 'העבודה' עם קואליציה של חרדים, והסיכוי לפתרון יהיה אפילו פחות, אני רוצה להביא לפתרון בממשלה זו" חשף שרנסקי.

שרנסקי, שעומד בראש מאבק הרפורמים והקונסרבטיבים לקבל הכרה ולגיטימציה בישראל, הוסיף ופירט בדיון את דרכי הפעולה שעל הארגונים הרפורמיים לבצע כדי לנצח במאבק: "אתם בצורה חד משמעית תוקפים את ראש הממשלה, זה פשוט לא יעזור לנו. מה שכן יעזור לנו זה הוא יהיה הרבה פחות בורות בין חברי הכנסת, מה זה רפורמים וקונסרבטיבים".

לדבריו, "בזמן האחרון אני צריך לדבר הרבה לקבוצות של רבנים ושל פוליטיקאים. פוליטיקאים מימין פתאום התחילו דיונים מי הם רפורמים, הם מזמינים אותי ואני חושב שזו תופעה מאוד טובה, יש בורות גמורה, לא מדובר באיזשהו סקטור קטן. אבל מה אתם רוצים, בסופו של דבר ראש הממשלה הוא איש פוליטי, וצריך לחץ ואינטרס פוליטי, 'מבחינה מוסרית אנחנו איתך - אבל אנחנו צריכים להיות פוליטיקאים' – הם אומרים לי, וצריך לחץ פוליטי".

בנוסף, שרנסקי תקף את 'הליכוד' ואת 'העבודה' ששמים תמיד את נושא דת ומדינה בסוף סדרי העדיפויות שלהם. כמו כן הוא ייעץ למשתתפים הרפורמים והקונסרבטיבים, כי "הגישה שלנו צריכה להיות הרבה יותר רחבה, לא רק על ראש ממשלה, חשוב שכל חבר כנסת בליכוד וכל חבר כנסת במפלגת העבודה יבינו שזה נושא לא פחות חשוב מבחינת אינטרס פוליטי שלהם".

הוא תקף את שר הפנים אריה דרעי שהתבטא בחריפות נגד הרפורמים ואמר כי "אם לקחת התבטאויות של שרים כאן בממשלה על זה שרפורמים הם לא יהודים – זה מגיע להרבה יותר ממאות אלפים וזה מבטל מאות מיליונים שאנחנו משקיעים בקשר עם התפוצות, אז בא נחסוך קצת כסף – אמרתי להם".

כאמור, מלבד שרנסקי, באופן מפתיע השתתף בכינוס גם הח"כ לשעבר חיים אמסלם, שהצטרף ל'בית היהודי'. אמסלם תקף בדבריו את הרבנות הראשית והאשים אותה במכת ההתבוללות.

כדי להבין מה מנסה השדולה לעשות, ובעיקר מה מטרת הכנסת שנערך היום, ניתן ללמוד על כך מההזמנה שנשלחה מטעם השדולה, בה נכתב: "על רקע משבר ביחסי יהדות התפוצות ומדינת ישראל - שדולת עם, דת ומדינה, בראשות ח"כ אלעזר שטרן וח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד) תתכנס לדיון מיוחד בסוגיות מהותיות המעסיקות את העולם היהודי, ובשאלה כיצד מאחים את השבר. במפגש ישתתפו רבנים, אנשי רוח, ראשי קהילות מהארץ והעולם, נציגי הארגונים וחברי כנסת".

בכנס הרפורמי השתתפו: ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ עליזה לביא, נתן שרנסקי, סרג'ו דלה פרגולה, אנדרו לופטין, אליוט קוסגרוב, גלעד קריב, אדם מינץ, בנימין סמואלס, רונן לוביץ, ד"ר חנה השקס, יוסף אביאור, שאול פרבר, ענת הופמן, חיה רואן בקר, אליהו בירנבאום, מירי שלם, ד"ר שוקי פרידמן ויעל רוקמן.
נתן שרנסקי בנימין נתניהו מתווה הכותל רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד