י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פשקוויל בערד: החילונים - נאצים; המשטרה חוקרת

פשקוויל שהופץ בערד ומשווה את החילונים לנאצים מעורר סערה. הוגשה תלונה במשטרה ונפתחה חקירה • מי עומד מאחורי הפצת הפשקוויל והאם מדובר בכלל בפרובוקציה?

הפשקוויל הבזוי שהופץ בעיר
הפשקוויל הבזוי שהופץ בעיר

על רקע המאבק בין חסידות גור בערד לתושבים חילונים בעיר, ביממה האחרונה הופצו פשקווילים ברחבי העיר המציגים השוואה בין החילונים בעיר לנאצים ימ"ש.

בפשקוויל שהופץ נכתב: "יוונים נקבצו על החרדים בעיר ערד. הכתובות כתובה על הקיר. הטלאי הצהוב, בכל ארצות הכיבוש סומנו היהודים בטלאי צהוב".

בהמשך נכתב על רקע תמונה של נאצים מתעללים ביהודי עם זקן: "גם כאן חולניים (הטעות במקור. א.מ.) בערד שונאים יהודים בעלי זקנים ופאות".

בשעה האחרונה (שלישי) הוחלט במשטרת ערד לפתוח בחקירה, לאחר שהוגשה תלונה בודדת בעניין. וכעת בודקים במשטרה האם הפשקוויל נשלח לכתובות נוספות.

עם זאת, כל חרדי שרואה את הפשקוויל יכול להבין בקלות כי לא מדובר במשהו מאורגן - זאת בהתבסס על הניסוח המוזר ומשונה של הפשקוויל.



(הפשקוויל הבזוי שהופץ בעיר)

גורם בקהילה החרדית מתנער מהפצת הפשקוויל ואומר היום ל"בחדרי חרדים": "מדובר באדם בודד והזוי שגזר דפים, ערך פשקוויל ומראה את זה לאנשים ברחוב. זה לא משהו מאורגן. הקהילה החרדית לא עומדת מאחורי זה, אנחנו לא נמצאים במקומות כאלו".

למרות הדברים, טרם ברור מי עומד מאחורי הפצת הפשקוויל וכעת תנסה המשטרה להתחקות אחר האחראי למעשה.

משה קוואס, יו"ר סיעת חרדים בערד, אמר בתגובה: "איני יודע מי מפיץ פשקוויל כזה. אני מגנה זאת בכל תוקף ובחריפות רבה. אנו נמצאים בעיצומו של חג האורים שבו צריך להגביר את האור זו דרכנו וכך נמשיך".
פשקוויל חילול בית הכנסת בערד חקירה ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד