כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תביעת ענק נגד חברת "אגד": הדרישה - 700 מיליון שקל

בית משפט המחוזי בתל אביב אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת 'אגד' בנושא קווי המהדרין • העילה: "המחירים בקווים אלו זולים יותר". הדרישה: 700 מיליון שקל • "אגד": "לא נגרם נזק כלשהו לציבור הנוסעים" • כל הפרטים

אילוסטרציה (אדיר סולטן, פלאש 90)
אילוסטרציה (אדיר סולטן, פלאש 90)

בית משפט המחוזי בתל אביב אישר הגשת תביעה ייצוגת נגד חברת אגד, בטענה כי אינה מציגה באתר ובקווי המידע דיווחים על קווים חרדים, בהם ישנה הפרדה בין גברים לנשים. העילה: המחירים בקווים אלו זולים יותר.

כתב התביעה הוגש כבר בשנת 2011 בסכום של 700,000,000 ש"ח. "נסיעה בקווי המהדרין כרוכה בחיסכון כספי של 30% עד כ-50% ממחיר נסיעה בקו רגיל ובחיסכון אדיר של זמן" כתב מגיש תביעה, אריה נאור מחיפה.

עוד הוסיף בתביעה, כי הנתונים לגבי קווי המהדרין אינם מפורסמים במרכז המידע של אגד או באתר האינטרנט. "מדובר למעשה במידע חסוי שמתברר לצרכן רק אם הוא 'יודע סוד' ומבקש או מקיש את פרטי קו המהדרין הספציפי במערכת של אגד". בכתב התביעה מציין נאור כי אגד מפעילה 30 קווים בהם 23 בין עירוניים, שהותאמו לצרכני הציבור החרדי.

השופטת שושנה אלמגור מבית משפט המחוזי בתל אביב קיבלה את הבקשה לתביעה ייצוגית. בהחלטתה ציינה כי הפרטים על קווי האוטובוסים של אגד באתר,ּ שאובים ממערכת שפיתחה בעצמה. עוד קבעה כי אין לקבל את טענת אגד כי בחיפוש על פי מספר הקו מופיעים גם קווי המהדרין - כאשר בחיפוש החופשי לא מופיעים קווי המהדרין, שכן לדבריה יש להניח שמספר הקו אינו ידוע לנוסע מראש, ואי אפשר לדעת איך הוא אמור לאתר את מספר הקו המתאים לו.

מנהל מחלקת תנועה ולוגיסטיקה בחטיבת מערכות המידע של אגד נחקר בנושא. בחקירתו עלה כי בתקופה עליה מדובר בכתבה התביעה, 2011, לא הופיעו כל הקווים באתר, גם כשהוקלד שם של יישוב כמקום המוצא באופציית החיפוש לפי מספר קו. גם בחיפוש חופשי, התרשמה השופטת כי תשובותיו של המנהל היו חמקמקות והתאפיינו בניסיון להסיט את הדיון מנושא השאלות הממוקדות.

עורכי הדין גד טיכו ועומרי רוזנברג המייצגים את אגד מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים כי אגד לומדת את ההחלטה ושוקלת להגיש בקשת רשות ערעור על ההחלטה.

"אין בסיס לקביעה כי הייתה הטעיה כלשהי של אגד כלפי ציבור הנוסעים במנועי החיפוש שלה באתר האינטרנט. כל המידע לגבי קווי אגד קיים ומפורט באתר האינטרנט של אגד באופן מלא, ולשביעות הרצון המלאה של כלל הנוסעים" נמסר.

"יתרה מכך, מהנתונים שיש בידי אגד עולה כי אין מדובר בתביעה הראויה להתברר כייצוגית, וזאת גם מן הטעם שלא נגרם נזק כלשהו לציבור הנוסעים" הוסיפו.

"התביעה היא בגדר ניסיון פסול לעשות שימוש בעובדה שקיימים קווי תחבורה בין אזורים שונים בהם מתגוררת אוכלוסייה חרדית, קווים המאושרים על ידי משרד התחבורה ופועלים על פי רישיון כדין, וזאת על מנת להעלות טענות בדבר הטעיה כלפי אוכלוסייה שאינה חרדית. אין כל בסיס והצדקה לטענות אלו, ובוודאי שלא לתביעה ייצוגית".

חשוב לציין כי הציבור החרדי הינו ציבור הנוסעים המסיבי ביותר ביחס לגודלו באוכלוסייה. הטענות נגד החברות השונות, בהן כמובן גם אגד, רבות ומגוונות, אך דווקא בנושא זה - תביעה ייצוגית נגד קווי המהדרין, מי שעלול להיפגע מכך הוא דווקא הציבור החרדי - זאת במידה ובית המשפט יחייב את אגד בהשוואת מחירים או בפיצויים גדולים.
אגד קווי מהדרין תביעה ייצוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד