ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

עתירה לבג"צ; המועצות הדתיות יחוייבו בקרוב למנות נשים?

הבוקר הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה למתן ייצוג הולם לנשים במועצות הדתיות. לטענת העותרים, למרות שבג"ץ הורה למדינה כבר לפני חמש שנים לתת ייצוג הולם לנשים במועצות דתיות, ולמרות שיצאה הנחייה מפורשת של היועץ המשפטי לממשלה בנושא, המשרד לשירותי דת אינו ממלא אחר ההוראה. משרד הדתות ל"בחדרי": "פועלים לפי הנחיית היועמ"ש"

שר הדתות (הדס פרוש, פלאש 90)
שר הדתות (הדס פרוש, פלאש 90)

הבוקר (שלישי) הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה למתן ייצוג הולם לנשים במועצות הדתיות. העתירה, שהוגשה על ידי הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט", טוענת כי למרות שבג"ץ הורה למדינה כבר לפני חמש שנים לתת ייצוג הולם לנשים במועצות דתיות, ולמרות שיצאה הנחייה מפורשת של היועץ המשפטי לממשלה בנושא, המשרד לשירותי דת אינו ממלא אחר ההוראה.

מתוך העתירה עולה כי בראשית שנת 2016, מתוך כ-130 ראשי מועצות דתיות בכל רחבי הארץ, אין ולו אישה אחת, כאשר בכל הארץ יש רק 46 נשים המכהנות ב-36 מתוך 130 המועצות הדתיות ברחבי הארץ, ומתוך כשמונים ממונים ובעלי זכויות חתימה שמינה השר במועצות דתיות שלא חודש הרכבן אין ולו אישה אחת.

עוד נטען בעתירה כי למרות הנחייה מפורשת שהוציא היועץ המשפטי לממשלה לפני כחצי שנה, שחייבה את המשרד לשירותי דת לכלול הנחיה בדבר ייצוג ראוי של נשים במועצות הדתיות, לא בוצעה הוראה זו.

לעתירה הצטרפו שניים מתושבי קרית גת, לידיה אוחנה, פעילת ציבור מקומית, וגד אלבז, סגן ראש המועצה הדתית בעיר, שמוחים על כך שלמרות ששניים מחברי המועצה הדתית בעיר התפטרו לאחרונה, החליט השר למנות במקומם חברה אחת בלבד ולא שתיים כמתחייב מעקרון הייצוג ההולם ומהנחיית היועמ"ש.

העותרים מדגישים ש"לנוכח ייצוגן החסר של הנשים ברוב שירותי הדת בישראל, מטעמים הלכתיים, כגון בקרב הרבנים והדיינים, היה על השר לעשות פעולה ממשית, מהירה ויעילה, לתיקון המעוות לפחות בהרכבי המועצות הדתיות שבהן אין כל בעיה הלכתית של מתן ייצוג הולם ושוויוני – וכמצוות החוק היה אף מקום לתת העדפה מתקנת לנשים".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "השר לשירותי דת קיבל לפני כחודש את הנחיית היועמ"ש ופועל לפיה בתיאום עם היועמ"ש של המשרד לשירותי דת".
מועצות דתיות נשים בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד