י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הקרע בברסלב; הרב ארוש: "מי שתלמיד שלי - שיתרחק ממחלוקת". צפו

בצל הפוגרום בציון רבי נחמן באומן, והקרע העמוק בחסידות עם פרשת הרב ברלנד, הרב שלום ארוש, מגדולי רבני ברסלב, תקף בחריפות את המחלוקות בקרב אנשי החסידות: "מי שנקרא תלמיד שלי שלא תהיה לו שום שייכות למחלוקת" • צפו

הרב שלום ארוש. צילום: שוקי לרר
הרב שלום ארוש. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

הפוגרום בציון רבי נחמן מברסלב: הגאון רבי שלום ארוש, מגדולי רבני ברסלב וראש מוסדות 'חוט של חסד', התייחס במהלך מסיבת החנוכה לפוגרום הנורא בציון.

לדברי הרב, "מוסר השכל ראשון, מי שמגיע לציון של רבינו לא לזלזל בכבוד המקום. לעמוד שם ביראת כבוד. כל דבר שבא לעולם זה בא ללמד אותנו משהו".

"עוד דבר שחשוב" אמר הרב ארוש, "ברוך ה' תלמידים שלנו אנשי שלום לא מדברים על אף אחד ולא שומעים על אף אחד בעולם. אנחנו אנשי שלום. והלוואי כל עם ישראל יעשו ככה.

"להוציא מחלוקות אחד על השני זה לא כבוד השם ולא כבוד הצדיק. כבוד השם והצדיק זה שכל אחד יתפוס את הפינה שלו ויעבוד את השם בשקט. יש מי שמנהל את העולם. אתה חושב שאתה צריך לעזור לקדוש ברוך הוא? אתה חושב שאתה צריך לעזור לרבינו? מי שנקרא תלמיד שלי שלא תהיה לו שום שייכות לשום מחלוקת בעולם. לא רוצה לדעת שום קשר לשום מחלוקת".



הרב הוסיף, "יש לנו מספיק מה לעשות בעולם הזה ללמוד להתפלל. אין לנו זמן למחלוקות. לא לשמוע על אף אחד ולא לדבר על אף אחד. זה שני הדברים שצריך מוסר השכל מהפוגרום שהיה. אחד שלא יהיה ביזיון ברבינו. מחלוקות זה ביזיון לרבינו".

כאמור, דברי הרב מגיעים על רקע הפוגרום הנורא בציונו של רבי נחמן באומן, אך הם מגיעים גם על רקע הקרע העמוק בחסידות שיצרה פרשת הרב ברלנד.

גם המשפיע הרב מוטה פרנק התייחס לנושא ודיבר בחריפות נגד המחלוקות. "כל מי שיכול להפחית מהמחלוקת בברסלב יבורך" אמר הרב והביא בשם רבי נחמן ש'נרות החנוכה זה להמשיך את אור השלום בעולם'.
הרב שלום ארוש פוגרום באומן מחלוקת בברסלב הרב מוטה פרנק ציון רבי נחמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד