י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מדוע הורה הגר"ח לא להתפלל לרפואת הגראי"ל

בימים האחרונים, כשנחלש מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, סיפרו על כך למחותנו, הגר"ח קנייבסקי, ושאלו האם ראוי לפרסם בהיכלי התורה שיעתירו לרפואתו. הגר"ח השיב: "עדיין לא לפרסם"

הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר

בימים האחרונים, כשנחלש מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, סיפרו על כך למחותנו, הגר"ח קנייבסקי, ושאלו האם ראוי לפרסם בהיכלי התורה שיעתירו לרפואתו. הגר"ח השיב: "עדיין לא לפרסם".

בהמשך, כשראש הישיבה אושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בעקבות קוצר נשימה, הורה הגר"ח כי ראוי לפרסם כדי שציבור בני התורה יבקש רחמים בעדו.

הגר"ח הביא את המדרש ש"'צדיקים הקב"ה מוסיף להם ימים', ולכן תמיד אפשר לבקש עבורם שיאריכו ימים אי"ה".

בגיליון 'דברי שי"ח' השבועי היוצא לאור מותרת הגר"ח מובא עוד בשמו ש"מה שמבקשים בכל שמונה עשרה בברכת על הצדיקים "ועל זקני עמך בית ישראל" אין הכוונה לזקנים סתם אלא לזקני הדור שהם גדולי ישראל שנמצאים איתנו בכל דור, שעליהם אנו מבקשים באופן מיוחד בכל תפילה".

(הגר"ח על אשפוז הגראי"ל שטיינמן)


עורך העלון מספר כי בימים האחרונים הביא לגר"ח את הספר החדש על הגראי"ל - 'רבי אהרן לייב' - שנחשף ב'בחדרי חרדים', וכשקיבל את הספר לידיו עיין בו במשך זמן ממושך.

על פי אחד המעשים המובאים בספר, הקפדתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שלא להשתמש בחשמל המיוצר בשבת על ידי יהודים הייתה גדולה מאוד. בשבת אחת בטעות נשאר החיבור למערכת החשמל הרגילה, הנוכחים החליטו בבית מרן ראש הישיבה שלא לספר לו על כך שלא לגרום לו צער גדול. "והנה הם שמו לב לתופעה מעניינת: באותו ליל שבת נפלה על מרן הגראי"ל עייפות גדולה שלא כהרגלו, והוא התנמנם על הסטנדר במהלך לימודו, כך יצא שהוא לא קרא לאור החשמל באותו ליל שבת".

לאחר מעשה סיפרו את הדברים למרן הגר"ח והוא הגיב: "בוודאי מן השמים הביאו על הגראי"ל את העייפות הגדולה כדי למנוע ממנו שימוש בחשמל שאינו כשר".
הרב חיים קנייבסקי הרב שטיינמן תפילה פרסום מדרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד