י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הניסים שלנו: מאלאור אזריה ועד ח"כ גטאס

מאי גולן עם רשימת שמונה הניסים שאירעו לדעתה למדינת ישראל בשנה האחרונה

שני ניסים. אזריה. צילום: פלאש90
שני ניסים. אזריה. צילום: פלאש90

אין יהודי שלא יספר על לפחות נס אחד גדול שהתרחש בחייו. בכלל, כל אחד מאיתנו מאמין בהשגחה הפרטית שלו ולכן הניסים שאנו חווים ביום יום נלקחים על ידינו כמובנים מאליהם כשבתכלס, גם אם אנחנו לא מרגישים בהם וגם אם הם לא גרנדיוזיים, אנחנו יודעים בלי שום צל של ספק, שעצם זה שפתחנו את העיניים בבוקר זה נס בפני עצמו שמתחדש כל יום מחדש.

לכן, לכבוד חג החנוכה ושמונת הנרות שאנו עתידים להדליק, החלטתי לבחור עבורכם את שמונת הניסים הגדולים ביותר בעיניי שחוותה יחד מדינת ישראל בשנה האחרונה.

סדר הרשימה מקרי בהחלט. או שלא...

1. דמיינו לעצמכם סיטואציה שבה ח"כ ערבי שכבר נשבע את אמוניו לחמאס או לפתח, מחליט לעשות את המעשה האולטימטיבי למען עמו הפלסטיני, שוכר עוזר פרלמנטרי מדומה שברגע האמת ישתמש בכניסה החופשית שיש לו לכנסת מתוקף היותו עוזר ח"כ ומבצע פיגוע בכנסת ישראל, כשהח"כ המדובר כבר קיבל מקלט בקטאר אל עבר חיי מלכות של גיבור. עד עכשיו זה היה תרחיש דמיוני, אז זהו שלא. ח"כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת שהעביר מכשירי סלולר ומסרים מוצפנים למחבלים עם דם על הידיים, היה יכול יום אחד לא רחוק, להגיע גם לפעולה כזאת אם לא היה נעצר בזמן והנס פה הוא לא רק שנתפס, אלא אולי, רק אולי שמישהו בכנסת יתעורר ויבין - שאנשים שמסיתים נגד מדינת ישראל לא יכולים לכהן כחברי כנסת בממשלת ישראל.

2. "אם הילארי תיבחר אתם עוד תתגעגעו לאובמה..." - לא פעם ולא פעמיים נאמר לי המשפט הזה בתקופת הבחירות בארה"ב וההחלטה האחרונה שארגן לנו ברק אובמה כמתנת פרידה, רק מוכיחה את הדבר. אנשים שקוראים לנשיא הנבחר טראמפ קיצוני ולא ענייני לא מבינים איזו קיצוניות וחוסר ענייניות היינו מקבלים אם הילארי קלינטון הייתה נבחרת לנשיאות. התערבות? הצבעות נגד מדיניות ישראל? זה כלום לעומת הסנקציות והכתף הקרה שהעולם היה רואה שהיינו מקבלים לולא היינו עושים את דברה. להגיד שעם טראמפ אנחנו מתכוונים לללק דבש, את זה רק ימים יגידו, אבל נס אמיתי קרה שנבחר המועמד שאף אחד כמעט לא האמין שיבחר, בניגוד לכל הציפיות והתחזיות, נס גדול לעם ישראל שלפחות יוכל לסמוך על כך שסכין בגב כמו שקיבלנו מממשל אובמה – שוב לא נקבל.

3. רק לפני יומיים נמנע (שוב) אסון אקולוגי גדול בבתי הזיקוק בחיפה. בתי זיקוק, שברגע אחד של עוד תקלה עלולים לעלות בחיי אדם ובחיי הסביבה כולה ולגרום לאסון. למה מחכה ממשלת ישראל כשהיא ממשיכה לתת לסכנה הבלתי נתפשת הזו להמשיך ולרחף מעל ראשם של אזרחי חיפה אני לא יודעת, מה שאני כן יודעת זה שלכל נס יש לא רק משמעות רגעית, אלא משמעות לטווח הארוך וגם במקרה של הנס הגדול הזה, הוא מגיע כנורת אזהרה רצינית וגדולה שמנסה למנוע את הגעתנו לנקודת האל חזור.

4. טרור חדש הגיע לארצנו הקטנה, טרור שאולי חלק זלזלו בו ולא לקחו אותו ברצינות. לא אני לא מדברת על אינתיפאדת הסכינאים הבודדים והנוער שמוסת ברשתות החברתיות, אלא על גל ההצתות שפקד אותנו ורוב הציבור כבר הספיק לשכוח. התושבים הרבים שמאז המקרה עדיין נותרו מחוסרי גג והם לא שכחו. נכון, מדובר בנס גדול שההשריפות לא עלו בחיי אדם ושהרוח יכלה לפזר את האש הרבה יותר, אך צריך לזכור היטב שגם אם חלק מהדליקות נוצתו מאוחר יותר עקב תנאי האקלים, השריפות הראשוניות שפתחו את הימים הקשים שעברו על הכבאים ועל התושבים, הם טרור של אש מכוונת כנגד אדמות ישראל - שבנס לא כילתה שטחים גדולים נוספים.

5. זוכרים שדיברנו על האו"ם של אובמה? אז כן, גם פה אני רואה נס שהגיע בצורה של הפוך על הפוך. איך אתם שואלים? אז ככה. כמו שתמיד אומרים לנו שכל דבר קשה שקורה לנו (חס וחלילה) מגיע כניסיון ומצופה מאיתנו לצאת ממנו יותר חזקים ומחוזקים ואף להודות להשם יתברך על כך, אז כך בדיוק אני רואה את החלטת האו"ם. גוף הזוי ותלוש מן המציאות שעד היום, למרות השנאה והאובססיביות שהוא רוחש כלפי העם היהודי, עוד איכשהו נתנו לו ליהנות מהספק ואף העברנו לו מיליונים מדי שנה, עכשיו, כשיופסק המימון בע"ה - יקרה הנס שבו נוכל סוף סוף להגיד שאנחנו לא מתייחסים לגוף האנטישמי הזה ויהי מה.

6. מקרה אלאור אזריה הוא מקרה טראגי; לחייל המצטיין, למשפחה שנשברה, ולאחדות עם ישראל שמצא את עצמו בעין סערה כואבת. מה הנס פה אתם שואלים? זה באמת אחד קשה ולמרות זאת יש לי כאן אפילו שני ניסים. הראשון והחשוב ביותר הוא שאלאור חי. הוא אומנם עובר מסכת ייסורים שלא תתואר אבל הוא חי והמחבל ימח שמו - מת. כפי שאמרו הורים לחיילים קרביים רבים בזמן האחרון: אני מעדיף שתהיה בכלא ולא בקבר, למרות שהיותך בכלא הוא בזיון.

הנס השני במקרה של אזריה, הוא שעם ישראל התעורר למציאות שבה הוא מבין שלא יכול להיות שחיי מחבלים עלובי נפש - יהיו שווי ערך לחיי ילדיהם שנשלחים לצבא מדי יום. המקרה של אלאור הוא הנס בעיניי לחיילים הבאים שיצטרכו להתמודד מול טרוריסטים ולדעת שיהיה מי שיגבה אותם –עם ישראל, והם לא יבזבזו שנייה במחשבה אם לירות במחבל או לא, שנייה שיכולה לעלות להם בחייהם.

7. נס קצר ולעניין שברור לכולם שצריך לברך עליו. שנת תשע"ז היא השנה בה נולדו מעל 170,000 תינוקות. מזל וברוך!

8. נס שמיני ואחרון שבהחלט צריך לברך עליו הוא עצם קיומה של מדינת ישראל שבאורח פלא, למרות כל האיומים להשמדתה (שמגיעים בממוצע כל 20 דקות), ולמרות היותה הדמוקרטיה היחידה במזה"ת עם מלחמות רבות יומיומיות, האומה שלנו עדיין חיה וקיימת - חזקה מאי פעם.

פח השמן הספיק לשמונה ימים ומספיק עד היום לניסים רבים. חג חנוכה שמח!
ניסים באסל גטאס טרור הצתות אלאור אזריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד