כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מנכ"ל משרד הבריאות: "בשום אופן לא הייתי אוכל את המעדן החדש של תנובה"

בתגובה להשקת המעדן, שבו 39% שומן, אמר בר סימן טוב בראיון לתוכנית חיסכון: "כשחברות המזון מצפפות עלינו, אנחנו הנאמנים של הצרכנים. אני חושב שזה באמת חמור מאוד"

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90



מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כועס על חברות המזון הגדולות שמשיקות מוצרי מזון לא בריאים - חודש לאחר שהמשרד קבע המלצות מרוככות בוועדת הרגולציה לקידום תזונה בריאה.

בהמשך לידיעה TheMarkerב- על כך שחברת תנובה משיקה בימים אלה את מעדן החלב השמן בישראל – יולו גנאש עם 39% שומן – וכי שטראוס תשיק ביום שישי סדרת מעדנים חדשה המכילה 6 כפיות סוכר- התראיין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתוכנית חיסכון בערוץ 2 ואמר: "כשחברות המזון מצפפות עלינו, אנחנו הנאמנים של הצרכנים. אני חושב שזה באמת חמור מאוד. היום כשאנחנו יודעים מה המשמעות של הסוכר והשומן הרווי".

בתשובה לשאלה "האם היה אוכל את המעדן החדש של תנובה המכיל 39% שומן" ענה: "בשום אופן לא, גם לפני הוועדה, ברור שלא. לא הייתי אוכל גם דברים עם תכולת סוכר הרבה יותר נמוכה, ובאמת אין סיבה שהציבור יצרוך כאלה דברים. לכן עשינו את ההמלצות. כשיהיו את הסימונים האדומים, הציבור גם יידע שהדבר הזה לא מומלץ".

בתשובה לשאלה "האם יכול להיות שמשרד הבריאות הקל מדי עם חברות המזון ולכן הן מרשות לעצמן להשיק כעת מוצרי מזון לא בריאים", ענה בר סימן טוב כי "לא הקלנו עליהן יותר מדי. לכן אנחנו גם רוצים שתהיה רגולציה שתהיה קבועה בחקיקה, לא עשייה וולנטרית, לא אמנה, לא נעשה ונראה - אלא שאנחנו קובעים את הדברים בחוק".

המלצות הועדה לקידום רגולציה תזונה של משרד הבריאות, שפורסמו בסוף נובמבר, יחייבו את חברות המזון לשים מדבקה אדומה על מוצרי מזון המכילים כמות גבוהה מהרצוי של סוכר, נתרן ושומן רווי - רק החל מתחילת 2018. בנוסף, רף הסימון הראשון, שיחל בעוד כשנה, יאפשר למוצרים לא בריאים רבים להיות משווקים ללא סימון במדבקה אדומה. הרף השני והמחמיר יותר בסימון ייכנס לתוקף רק החל ביולי 2009 או לאחר מכן.
משרד הבריאות תזונה בריאה שומן רווי רגולציה משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד