י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכה לרפורמים: נדחתה העתירה נגד סיוע לאברכים במשפחתונים

מכה לרפורמים: בג"ץ דחה את העתירה של ארגוני הרפורמים, נגד תמיכת המדינה בעלויות המעונות והמשפחתונים למשפחות אברכים

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90

מכה לרפורמים: בג"ץ הודיע אתמול (שלישי), כי הוא דוחה באופן נחרץ את העתירה של ארגוני הרפורמים, חדו"ש ונאמני תורה ועבודה בישראל נגד תמיכת המדינה בעלויות המעונות והמשפחתונים למשפחות אברכים.

העתירה הוגשה לאחר שההסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדים, ביטל את גזירת יאיר לפיד מהעת ששימש כשר האוצר והוריד את ההנחות לילדי אברכים במעונות, וחייב מיצוי כושר השתכרות של שני בני הזוג כדי לקבל הנחה.

בעקבות ההסכם הקואליציוני בוטל התנאי של מיצוי כושר השתכרות של 2 בני הזוג - מה שהביא את הרפורמים ונאמני תורה ועבודה לעתור לבית המשפט, בטענה שזה יעודד אברכים שלא לצאת לשוק העבודה.

העותרים גם טענו, כי בשנת תשע"ה – לאחר שלפיד שינה את הקריטריונים לרעת המגזר החרדי, היה זינוק במספר האבות החרדים העובדים. על זה השיבה המדינה כי "לא ניתן לזהות מגמה ברורה של שינוי במאפייני העיסוק בעקבות שינוי המבחן בשנה אחת, ולא ניתן לקשור זאת בהכרח לשינוי במבחן התמיכה כאשר במקביל נערכו פעולות נוספות להגברת שילובם של תלמידי הישיבות בשוק העבודה".

עוד הוסיפה המדינה כי "כן מבהירה המדינה כי ככל שישנם מקרים של בני דתות אחרות הלומדים לימודי דת, נשים הלומדות לימודים תורניים וכן מקרים אחרים של עיסוק קבוע ומשמעותי שלא נכללים בקטגוריות המנויות במבחן התמיכה, ניתן להביאם לבחינת ועדת החריגים הארצית. בדרך זו הוכרה זכאות לתמיכה למשך כל שנות לימודי הרפואה וכן הוכרו לימודים לתואר שלישי".

בפסק הדין כתבה המשנה לנשיאות מרים נאור כי "לסיכומו של דבר: אני מצטרפת למסקנת חבריי לפיה יש לדחות את העתירה ולבטל את הצו-על-תנאי, אולם תוך קריאה לרשות לבחון שנית את מבחני התמיכה ולבצע בהם התאמות במידת הצורך (בפרט לקראת שנת תשע"ח), כך שיענו באופן מלא ומיטבי על התכלית של עידוד תעסוקת אימהות, ובכלל זאת גם על הדרישה לבן זוג העוסק בעיסוק קבוע ומשמעותי. באופן זה גם תצומצם האפשרות של משפחות המופלות במבחן התוצאה בשל העדרם של קריטריונים מתאימים בעניינן".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בתגובה ל'יתד נאמן' כי "הרפורמים ו'נאמני תורה ועבודה' לא מפסיקים לרדוף את לומדי התורה וציבור האברכים ברשעות גדולה של שונאי ישראל. בדיוק כמו שהיה בכל הדורות ששונאי ישראל רדפו את לומדי התורה ולצערי הם גם ימשיכו בעתיד לרדוף לומדי תורה".
בגץ אברכים משפחתונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד