ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ביבי הורה לדחות את אישור הבנייה ברמת שלמה: חושש מאובמה

לפי הוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נדחה אישור הבנייה של יחידות דיור החדשות ברמת שלמה ורמות, בוועדה לתכנון ובנייה בירושלים • גורמים בוועדה: "ביבי חושש מאובמה - הורה לא לאשר עד שיגיע טראמפ" • בעירייה מתעקשים שהדחייה היא מסיבה טכנית

רמת שלמה. צילום: נתי שוחט, פלאש90
רמת שלמה. צילום: נתי שוחט, פלאש90

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר (רביעי) לדחות דיון באישורי בנייה חדשה במזרח ירושלים.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים, הייתה צפויה לאשר היום בניית יחידות דיור חדשות בשכונת רמות ורמת שלמה. עם זאת כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', הדיון נדחה בשל לחץ מדיני.

כפי שנודע ל'בחדרי' - לפי הוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ליו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים, בדרישה לדחות את האישור הבנייה ברמת שלמה ורמות. גורמים בוועדה אמרו ל'בחדרי': "כנראה שחוששים מהתגובה של אובמה למהלך. ביבי הורה להמתין לממשל החדש של טראמפ". יו"ר הוועדה החליט להוריד מסדר היום את כל הדיונים הנוגעים לאישורי בנייה במזרח ירושלים, בין ליהודים בין לערבים.

לפי התוכנית ברחוב הרב טולידנו ברמת שלמה, אמורה הייתה הוועדה לאשר כ-170 יחידות דיור חדשות, וברמות הסמוכה, בניית כ-220 יחידות דיור חדשות, בית הכנסת וגן ילדים.

בהמשך צפויה הועדה לאשר עוד אלפי יחידות דיור בגילה ובגבעת המטוס, בסך הכל, צפוי בשבועות הקרובים אישור לבניית 5,600 יחידות דיור חדשות, מעבר לתחומי הקו הירוק בירושלים.

התוכנית דווחה לפני מספר ימים בכותרת בעיתון המקושר למימשל אובמה, הניו יורק טיימס, תוך מתיחת ביקורת קשה על כך.

בעקבות הסערה הדיפלומטית והחלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות וירושלים אמר מאיר תורג'מן, מ"מ וסגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כי "אני לא מתרגש מהאו"ם או משום גורם אחר שינסה להכתיב לנו מה לעשות בירושלים".

עם זאת, כאמור, התוכנית לא תעלה לדיון היום. העירייה הגיבה: "בוועדה המקומית של עיריית ירושלים אין ולא תהיה כל הקפאת בניה. לעיתים ישנם עיכובים שאינם מהותיים במספר שבועות באישורי תוכניות מסיבות טכניות. בניגוד לנטען לא היתה כל הנחיה של ראש הממשלה או גורם אחר בנושא".
רמת שלמה האום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד