כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מלכיאלי ל"בחדרי": "האו"ם למד מנשות הכותל, עצוב מאוד"

יוזם 'חוק הכותל', ח"כ מלכיאלי מש"ס, מגיב לטענות ההזויות שהעלו נשות הכותל בבית המשפט. "טענות 'נשות הכותל' הן ההוכחה לנחיצות של חוק הכותל" אמר מלכיאלי ל"בחדרי חרדים"

נשות הכותל עם ספר תורה (מרים אלסטר, פלאש 90)
נשות הכותל עם ספר תורה (מרים אלסטר, פלאש 90)

בעקבות הדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בבג"ץ, בו העלו נשות הכותל דרישות הזויות, בהן להסיר את המחיצות ברחבת הכותל ולקיים תפילות עם ספר תורה, יוזם 'חוק הכותל', חוק שבא לעשות סדר בכותל המערבי, ח"כ מיכאל מלכיאלי מ'ש"ס', אומר ל"בחדרי חרדים" כי טענות נשות הכותל הן ההצדקה לחוק שיעשה סדר במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

"שוב הוכח עד כמה חשובה הנחיצות של חוק הכותל שמקודם בימים אלו" אמר מלכיאלי. "החוק שהגשנו בא לעשות סדר פעם אחת ולתמיד במקום המקודש לעם היהודי ולהעניק לו את הכללים הנדרשים באופן חוקי ומסודר".

מלכיאלי הוסיף ואמר ל"בחדרי חרדים" כי "לאחר שאנחנו רואים את ניסיון הפגיעה בכותל המערבי עם הדרישות ההזויות, לא פלא שמגיע האו"ם ומנסה לערער על השייכות של הכותל המערבי לעם היהודי. היה להם ממי ללמוד. עצוב מאוד. מה נלמד את דור העתיד?".

לסיום אמר מלכיאלי: "אנחנו בטוחים שבעזרת ה' נצליח, ובזכות נס חג החנוכה נזכה שגם בימים אלו ובפרט בסוגיה הזו של הניסיון לשבש את המסורת בכותל המערבי - יהיה נס של ממש, ואחת ולתמיד הסאגה תסתיים".

כזכור, נשות הכותל העלו בדיון הבוקר מספר דרישות הזויות - להתפלל באופן קבוע ברחבה הגדולה ושהחרדים ילכו לקשת רובינסון.

בנוסף דרשו להסיר את המחיצה ברחבת הכותל ולהניח אותה רק לכמה שעות ביממה. "אם לחרדים מפריע לראות נשים – שילכו לבתי הכנסת שלהם ולא יבואו להתפלל בכותל" טענו.

העותרות תקפו בחוצפה את רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, ואמרו כי "בגלל הוראת רב הכותל – המאבטחים ממששים כל אדם בכניסה לכותל, במטרה לבדוק האם הוא מכניס ספרי תורה".

השופט רובינשטיין שאל את רב הכותל מה הנוהל לגבי הכנסת ספרי תורה לעזרת הנשים. הרב השיב כי הנושא מורכב מאוד וכי הנוהל כיום שניתן להכניס ספרי תורה רק לקשת רובינסון.

לגבי הדרישה של הרבנות הראשית שנחשפה ב"בחדרי חרדים" - שהרבנות תצטרף למשיבה בעתירה - השיב השופט כי רב הכותל הרב רבינוביץ, מייצג גם את עמדת הרבנות הראשית. בנוסף עלה לדיון טענת הרבנות שבג"ץ לא מוסמך לדון בסוגיה מחמת שמדובר בענין שיש בו פולחן- לא ניתנה החלטה בנושא.

כמו"כ, טרם הוחלט לגבי עתירת הנשים החרדיות מארגון "נשים למען הכותל" להצטרף אף הן כמשיבות בעתירה. לגבי דרישת המדינה לאחד בין עתירת 'נשות הכותל' המקורית לבין העתירה החדשה של 'מרכז צדק לנשים' – ככל הנראה יוחלט על איחוד העתירות.
נשות הכותל מיכאל מלכיאלי חוק הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד