כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"עוקץ המונית מירושלים": הנהג שעוקץ נוסעים תמימים ו'החזרה בתשובה'

בימים האחרונים הגיעו למערכת "בחדרי חרדים" תלונות על נהג מונית בירושלים, בשם ח.נ., שעוקץ עשרות נוסעים תמימים עם סיפורי בדים ושקרים על חזרה בתשובה • הנהג ל"בחדרי": "אני מבטיח שלא אעשה את זה יותר - בזכות החנוכיה"

אילוסטרציה (משה שי, פלאש 90)
אילוסטרציה (משה שי, פלאש 90)

אם חשבתם ששמעתם על כל סוגי "העקיצות", כנראה שעוד לא הגעתם לסיפור הזה. בימים האחרונים הגיעו למערכת "בחדרי חרדים" תלונות על נהג מונית בירושלים, בשם ח.נ. שעוקץ עשרות נוסעים תמימים.

לדברי הנעקצים, נהג המונית מספר להם תוך כדי נסיעה סיפורי בדים ושקרים וכך מוציא מהם במרמה סכומים נכבדים.

אחד הנוסעים, ג.ש., מספר על נסיעה שגרתית עם נהג המונית, מתחנת רוממה בירושלים, ש"תוך כדי נהיגה התחיל לספר שהשנה זה החנוכה הראשון שהוא מדליק נרות והוא מרוגש ביותר, זאת לאחר תהליך חזרה בתשובה".

'הייתי עם קבוצה של כמה חברים בתאילנד והגיעו פתאום כמה חסידי חב"ד שהזמינו אותם לליל הסדר ומאז התקרבתי מאוד ליהדות' סיפר הנהג לנוסע התמים.

כאמור, הנהג משתמש בסיפורי בדים וסילוף עובדות לכאורה וכך מצליח לשכנע את הנוסעים לעזור לו כלכלית. "נהג המונית סיפר בכאב כי אשתו אינה מסכימה לכל תהליך החזרה בתשובה שלו ומתנהגת כחילונית" סיפר הנוסע ל"בחדרי חרדים". "הנהג סיפר שהיא עובדת בחברה לייצור חלקים למטבחים ורוצים לעשות שבת חופשה לכל המפעל בשבת הזאת לכבוד חנוכה בקיבוץ, והוא מספר שיש לו מלחמה איתה שלא תיסע לשם. הוא שכנע אותה שלא לנסוע והוא ידאג לצרכי הבית לשבת הקרובה ביחד כפיצוי".

לדבריו, "נהג המונית סיפר לו 'הייתי עכשיו בשוק ועשיתי קניות. בחוץ עמד יהודי מבוגר שביקש לנסוע איתי והיו לו שני קרטונים כבדים ולא רצה לעלות אצלי בגלל שהוא חייב לעשות את הקניות, בסופו של דבר עזרתי לו להעלות את החבילות'".

לדברי ג.ש. ששוחח עם "בחדרי חרדים", "אני כבר השלמתי לנהג את הסיפור מאחר וכבר הבנתי שמדובר באותו נהג שעקץ את אחד החברים שלי. הנהג היה מספר 'שפתאום הוא חזר למונית ומישהו גנב לו את הארנק והאשראי ואין לו כסף לקנות את צרכי שבת'". לדברי ג.ש, "גם לחבר שלי, לפני כחצי שנה, הנהג סיפר את אותו סיפור. החבר ריחם עליו ונתן לו 300 שקל לאחר שהתרגש מהסיפור".

"ברגע שהנהג הבין שאני יודע מיהו ומה שיטת הפעולה שלו הוא נלחץ. "סיימתי את הנסיעה והתקשרתי מיד למוניות רוממה שם אמרו לי שהם שמכירים אותו ואכן יש נגדו הרבה תלונות וכבר הרבה שנים שהוא מבצע את שיטת העוקץ הזו. לדבריו, בתחנה סיפרו לו כי הנהג הצליח לקחת לאחרונה מאדם קשיש לא פחות מ-3,000 שקל.

"אני לא מבין איך לא מפטרים נהג כזה שממשיך לעבוד על אנשים תמימים ולנצל את תמימותם" אומר הנוסע ל"בחדרי"..

מנהל תחנת המוניות ברוממה אמר ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "המעשים שמיוחסים לנהג אינם מקובלים עלינו בשום פנים ואופן. עבודתו בתחנה הופסקה באופן מיידי עם היוודע הדברים. אנחנו מבקשים מאנשים שרומו על ידי הנהג להגיש תלונה במשרד התחבורה. מר ח.נ. לא ראוי להיות נהג מונית בכלל. המעשים שלו נעשו ללא ידיעת החברה, והוא עצמאי ולא עובד החברה. סיימנו את ההתקשרות עם הנהג. כל מי שהוא רימה אותו שיגיש נגדו תלונה במשטרה ובמשרד התחבורה".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ניסה נהג המונית ח.נ. להכחיש את הדברים וטען כי מדובר בהלוואות שלקח מהנוסעים. "מי שהייתי חייב לו, החזרתי לו. מה שלוויתי מאנשים, רובם החזרתי, ואחזיר בהמשך".

לדבריו, "אני נותן להם את הכתובת שלי, לא עוקץ ולא גונב אותם. לא רימתי אף אחד. לא מדובר בתקופה ארוכה אלא רק חמישה חודשים. אני לא מכחיש, הלוויתי מאנשים וכולם קיבלו חזרה את כספם. נשארו רק חמישה אנשים שאני עדיין חייב להם ואחזיר להם את הכסף בקרוב. כל ההלואות היו עם שטר בצורה מסודרת. מנהל התחנה ברוממה דיבר איתי, לאחר שהגיעו אליו תלונות, והסברתי לו שהייתי במצוקה, וכולם קיבלו ויקבלו את כספם. הכל בתור הלוואה, אין גניבות. אני מבטיח שלא אעשה את זה יותר, בזכות החנוכיה".

אבל למה פנית לנוסעים, העמדת אותה בסיטואציה לא נעימה?

"אתם צודקים, אבל הייתה לי תקופה קשה. אני לא עושה את זה יותר. האדם שדיברתי איתו אתמול, לא ביקשתי ממנו שקל, רק הוא אמר לי שאני חייב לחבר שלו כסף. אמרתי לו שהוא יקבל הכל לאט לאט".
נהג מונית עוקץ ירושלים מוניות רוממה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד