י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שרדה את השואה עם סידור; מרת שרה שטמר ע"ה

ברוך דיין האמת: מקרית צאנז בנתניה מגיעה הבשורה על פטירתה של האישה הצדקנית מרת שרה שטמר ע"ה, אשת הרה"ח ר' הערשל ז"ל, שהיה נאמנם ומקורבם של גדולי הדור

שרדה את השואה עם סידור; מרת שרה שטמר ע"ה
נרות נשמה צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מקרית צאנז בנתניה מגיעה הבשורה על פטירתה של האישה הצדקנית מרת שרה שטמר ע"ה, אשת הרה"ח ר' הערשל ז"ל, שהיה נאמנם ומקורבם של גדולי הדור.

המנוחה ע"ה נולדה בעיר טשכנוב שבמרכז פולין בשנת תרפ"ט לאביה, הרה"ג ר' אלימלך גאטהיינר הי"ד, מחשובי חסידי אלכסנדר אשר שימש בתפקיד השוחט ובודק בעיר הולדתה ונודע כבעל תפילה מומחה.

בשנת הזעם, השואה האיומה, נספו כל בני משפחתה. ואולם, היא, הבת הצעירה, שרדה את שנות המלחמה, שבמהלכה הייתה תקופה ארוכה במחנה ההשמדה באושוויץ. המזכרת היחידה שנשארה עמה היה סידור שאמה, מרת אסתר איטה הי"ד, לקחה למחנות, והיא מצאה אותה בעת מיון בגדי אסירים.

לאחר שחרור המחנות עלתה לארץ הקודש והקימה את ביתה יחד הרה"ח ר' הערשל שטמר ז"ל, בנו של הרה"ח ר' יעקב שטמר ז"ל, מחשובי חסידי באבוב ובעל התפילה בימים הנוראים בחצר דושינסקיא.

בעלה של המנוחה היה מראשוני המתיישבים בקרית צאנז בנתניה, לשם הגיע בפקודת מורו ורבו האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע, אשר בו היה דבוק בכל מאודו. לאחר פטירת הרבי דבק בבנו וממשיך דרכו האדמו"ר שליט"א.

הרה"ח ר' הערשל היה ידוע כמקורב בבתיהם של כל גדולי הדור זי"ע ויבלחט"א. אחיו הוא הגה"צ ר' גרשון שטמר זצ"ל, מראשי העדה החרדית בירושלים.

המנוחה ע"ה הותירה אחריה משפחה עניפה, כולם צועדים בדרך ישראל סבא. בניה, הרה"ג ר' אלימלך, משגיח רוחני בישיבת צאנז חיפה, הרה"ח ר' שלום, מנכ"ל איגוד חסידי צאנז, הרה"ח ר' יעקב, מחשובי חסידי צאנז בעיר אשדוד, הרה"ח ר' בערל, מחשובי העסקנים בחצר הקודש צאנז, הרה"ג ר' רפאל, ר"מ בביהמ"ד המרכזי בקרית צאנז וחתנה הרב יעקב לנציצקי, מחסידי אלכסנדר.

הלווייתה תצא הערב בשעה 19:45, מבית הכנסת המרכזי 'אהל נחמיה' בקרית צאנז בנתניה, לבית העלמין שבשיכון ותיקים בנתניה – שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
שרה שטמר הלוויה צאנז שואה סידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד