י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הקלה בפקקים? ממחר - קטע חדש בנתיבי איילון

ממחר תתאפשר נסיעה ישירה מאיילון לרעננה וכפר סבא • לצורך פתיחת המקטע הוארכו וחוברו איילון צפון וכביש 531 • צפויה הקלה למצוקה של תושבי הרצליה, שסובלים בפקקים מאז הפתיחה החלקית של הכביש • כ"ץ: "מדובר בכביש רוחב אסטרטגי"

כביש 531. צילום: חברת נתיבי ישראל
כביש 531. צילום: חברת נתיבי ישראל



מחר (ה') לפנות בוקר ייפתחו לתנועה מקטעי כביש חדשים בקצה הצפוני של נתיבי איילון ובחלקו המערבי של כביש 531.

איילון צפון הוארך ממחלף שבעת הכוכבים וחובר למקטע החדש של כביש 531, שיקשר כעת בין מחלף שמריהו מזרח לבין מחלף רעננה-הרצליה. כך יתאפשר לנהגים להמשיך ישירות מאיילון צפון אל יישובי מזרח השרון, כמו רעננה וכפר סבא. כזכור, איילון כבר הגיע בעבר עד לכפר שמריהו, אבל כניסה זו הייתה חסומה בשנתיים האחרונות לצורך העבודות על המחלף החדש.

כביש 531 החדש מתפרס לאורך 14 ק"מ. כביש הרוחב החדש יחליף את מסלולי הנסיעה בתוך הערים. המברכים העיקריים צפויים להיות תושבי הרצליה, שבשנה האחרונה סבלו מעומסים כבדים במיוחד בעירם, מאז הפתיחה החלקית של 531, בין כפר סבא להרצליה, שסתמה את הדרכים העירוניות.

לפי התכנון של חברת נתיבי איילון, בחודש מארס הקרוב ייפתח ההמשך של איילון צפון, שמוארך מהחיבור החדש עם כביש 531 עד לשפיים.

במקביל, במסגרת הפרויקט של כביש 531 החדש מוקם קטע נוסף, מחלף רעננה דרום, בנקודת החיבור עם כביש 4. לפי חברת נתיבי ישראל האחראית על קידום הפרויקט, זהו המחלף המורכב ביותר מבחינה הנדסית ותפעולית המוקם בימים אלה בישראל. המחלף יכלול 4 מפלסים תחבורתיים של כבישים ומסילת רכבת, ותיבנה בו תחנת הרכבת העתידית "רעננה דרום". מועד השקת המחלף מתוכנן לאוקטובר 2017. עלותו הכוללת של פרויקט כביש 531 עומדת על כ-4 מיליארד שקלים.

לפי שר התחבורה, ישראל כ"ץ, "כביש 531 הוא הפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שמבוצע במרכז הארץ". לדבריו, "מדובר בכביש רוחב אסטרטגי, החוצה את אזור השרון ומחבר בין כביש 6 באזור כפר סבא לנתיבי איילון וכביש החוף במערב, במרכזו מסילת רכבת חשמלית ותחנות חדשות לתושבי רעננה והרצליה".

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הצטרף לדברים: "המשכו של כביש איילון צפון דרך כביש 531 החדש למזרח וחיבורו לכביש 4 מצטרף למכלול מקטעים שנפתחו, וכאלה שסלילתם מבוצעת היום ותושלמנה עד סוף שנת 2018". עוד הוסיף המנכ"ל היוצא של נתיבי איילון, אבי חודין כי מדובר ב"חלק מהתנופה האדירה בפיתוח התשתיות התחבורתיות, בהן משקיעה המדינה באמצעות משרד התחבורה עשרות מיליארדי שקלים בשנה".
הקלה בפקקים נתיבי איילון כביש 531 נתיבי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד