י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דיווח: הרב מצגר יודה בקבלת שוחד ויישלח לכלא

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, צפוי להודות בקבלת שוחד ולהישלח לכלא במסגרת הסדר טיעון, כך פורסם בחדשות 2

הרב מצגר (הדס פרוש, פלאש 90)
הרב מצגר (הדס פרוש, פלאש 90)

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, צפוי להודות בקבלת שוחד ולהישלח לכלא במסגרת הסדר טיעון, כך פורסם הערב (ד') בחדשות 2.

הרב מצגר הואשם בעבירות שוחד ומרמה בעת שכיהן בתפקידו. על פי כתב האישום המקורי, קיבל הרב לכאורה סכומי שוחד בסך כולל של כ-8 מיליון שקלים בעיקר באמצעות נהגו האישי, מהם נטל הרב על פי האישום כ-5 מיליון שקלים לכיסו.

לפני 3.5 שנים, עם מעצרו של הרב, תפסה המדינה בין היתר את שש דירות ילדיו הרשומים על שמם, זאת על סמך עדותו של עד המדינה, כי בכספי התרומות והשוחד אותם קיבל לכאורה הרב, נרכשו דירות ילדיו.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', פרקליטי הרב, עורכי הדין טל גבאי, יהודה פריד וטופז איתן, הצליחו לטענתם להוכיח כי הדירות נרכשו בכספים כשרים, ובעקבות כך הפרקליטות הודיעה אתמול כי הם נסוגה מעמדתה להמשיך ולהחזיק את הדירות הרשומים על שם הילדים לצרכי חילוט.

עמדה זו של הפרקליטות, מכרסמת לכאורה באמינותו של עד המדינה. כעת, הפרקליטות תצטרך להסביר ולהוכיח שאכן ניתנו כספים ולאיזה צורך הם שימשו.

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה בזמנו ל"בחדרי חרדים": "הדירות נתפסו בלי קשר לעדותו אלא כחלק מהחקירה. אחרי שבכתב האישום הגדרנו את היקף העבירות ועילות החילוט הודענו בהסכמה לבית המשפט אלו נכסים נתפוס על מנת לחלטם בסוף ההליך. נעיר כי בחלק מהנכסים מצגר עשה פעולות קנייניות לדרישת המדינה כדי "לנקות" את הנכסים מכל "טוענים לזכות"...וזאת כדי לאפשר למדינה לחלטם אם יורשע בסופו של יום".
הרב יונה מצגר שוחד הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד