כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אפילו אל תנסו להתחנן: אלו עבירות התנועה שאף שוטר לא יוותר לכם עליהן

השתמשתם בטלפון הנייד בנהיגה? לא עצרתם בתמרור עצור? אין טעם לבקש מהשוטר שימיר את הדו"ח באזהרה כך עולה מהנחייה חדשה של ראש אגף התנועה הנכנס • "עלייה מתמדת בשיעור תאונות הדרכים בשלוש השנים האחרונות כתוצאה מעבירות בריונות"

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



משטרת ישראל מחמירה את מדיניות האכיפה נגד עבירות תנועה, שנחשבות ברובן למסכנות חיים. החל ב-10 לינואר, לא יורשו שוטרים ומתנדבי אגף התנועה לוותר לנהגים על דו"חות ולפטור אותם באזהרות, בגין העבירות הבאות: שימוש בטלפון נייד, מעבר ברמזור אדום, אי הקפדה על תמרור עצור, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, עקיפות מסוכנות, אסורות, חנייה בחניית נכה, עבירות מטען, סטייה מנתיב בחוסר זהירות, נהיגה בשוליים ועלייה על אי תנועה מסומן.

בנוסף, יוקשחו התנאים להמרת דו"ח באזהרה ביתר העבירות, באופן שיצמצם את שיקול הדעת של השוטרים. על פי הקריטריונים החדשים, ההקלה תינתן רק לנהגים בעלי עבר תעבורתי נקי ב-5 השנים האחרונות (ללא דו"חות או אזהרות) ובעלי ותק של 7 שנות נהיגה לפחות.

החמרת האכיפה באה בעקבות הנחייה חדשה של ראש אגף התנועה הנכנס, ניצב דורון ידיד. הפקודה הועברה אתמול (ג') ליחידות, ובה נומקה ההחלטה ב"עלייה מתמדת בשיעור תאונות הדרכים בשלוש השנים האחרונות כתוצאה מביצוען של עבירות מסכנות חיים ועבירות בריונות, ולאור ניתוח הנתונים לפיהם 44% מכלל הנהגים שנרשמו כנגדם דוחות אזהרה בשנת 2016 ביצעו עבירה נוספת בשנה זו, לעומת 26% ממקבלי דו"ח בררת משפט".

למרות ההכרזה, מספר ניידות התנועה בכבישים הבין־עירוניים ירד מ-308 ניידות ב-2010 ל-112 ניידות בלבד ב-2015, ויכולת האכיפה של המשטרה נחלשה בהתאם. במקביל, מספר ההרוגים בתאונות הדרכים עולה בעקביות מאז 2012, והגיע ל-370 קורבנות מתחילת השנה הנוכחית.
דוחות תנועה משטרת התנועה דורון ידיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד