י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקלב במתקפה על 'נשות הכותל': "פורעות חוק, אלימות ומושחתות"

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על מטרות הוצאת הכספים של 'נשות הכותל', תקף אותן יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בחריפות רבה • "אנחנו יודעים בדיוק מי הם הגורמים המממנים, הם לא קדשי ישראל, לא ארץ ישראל ולא עם ישראל" • האזינו

מקלב. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
מקלב. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

הדרמה שמייצרות 'נשות הכותל' לא יורדת מסדר היום: בעקבות החשיפה ב"בחדרי חרדים" של רשימת ההוצאות וההכנסות של 'נשות הכותל' והעובדה שהן מוציאות כ-130 אלף שקל בשנה על רכישת טליתות, תקף אותן ח"כ אורי מקלב בחריפות וטען שמעבר לזה שהן אנרכיסטיות ואלימות הן גם מושחתות.

"לאט לאט המסווה מעל הפנים שלהן יורד", אמר מקלב אמש ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', "רק לראות את המאזן שלהן, מעבר לזה שהן פורעות חוק, אלימות ואנרכיסטיות, הן גם מושחתות, מישהו יכול להסביר את ההוצאות של 130,000 שקל לשנה על טליתות, הרי בחשבון פשוט מתברר שכל חודש הן קונות 120 טליתות חדשות. אנחנו רגילים ש-10 אנשים תחת טלית אחת. אבל שם כל אשה צריכה עשר טליתות".

מקלב הוסיף לתקוף את 'נשות הכותל' בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' ואמר כי "אנחנו רואים כאן את המספרים. מה ההסבר? וזה רק חלק מכל השחיתות הגדולה שיש. אנחנו גם יודעים בדיוק מי הם הגורמים המממנים, הם לא קדשי ישראל, לא ארץ ישראל ולא עם ישראל אכפת להן".

על מאמציהן של 'נשות הכותל' לעורר פרובוקציות ברחבת הכותל המערבי בראשי חודשים אמר מקלב כי "בראש חודש חשוון המשטרה עמדה מנגד, ולא התערבה. התשובה שלהם לא הייתה ברורה. אבל אני חושב שיחד עם השר לביטחון פנים - שהיו לי פגישות איתו בעניין הזה ובשיתוף פעולה עם מפקד המחוז בירושלים - בראש חודש כסלו זה כבר לא היה אותו דבר".



לדבריו, "כעת, בשילוב של ראש חודש וחנוכה יש חשש גדול מאוד להמשך הפרובוקציות והאלימות של פורעי החוק האלו שהם קבוצה מאוד קטנה אבל מאוד מתסיסה ומכפישה מאוד. אני מרגיש בהרגשה יותר אישית שיש איזשהו סדק מסויים בדימוי התמים והמסביר פנים ואנשי השלום שכביכול הן רק מבקשות להתפלל ולא מעבר לכך. יש איזשהו סדק שאני מקווה שהוא ישפיע גם על ההחלטות המשטרה. אני חושב שהשר לביטחון פנים הבהיר את זה בחודש האחרון לממונים על כך במשטרה ואני מבין שגם בתוך הממשלה וראש הממשלה המסרים הם אחרים. גם השינויים שהיו בארצות הברית קשורים לזה וגם הפעולות הנחרצות של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ובאופן כללי אני חושב שהציבור מאס בהם", אמר לסיום.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף את הנתונים והמספרים שעומדים מאחורי הארגון הפרובוקטיבי 'נשות הכותל'. מהדו"חות עולה כי ההכנסות של העמותה בשנת 2014 עמדו על כ-700 אלף שקל, בעוד בשנת 2015 עמדו על כ-900 אלף שקל, עלייה משמעותית מהשנה הקודמת. בנוסף, עלות פעילות והוצאות כלליות עמדה בשנת 2014 על כ-800 אלף שקל בעוד בשנת 2015 עמדה על כ-900 אלף שקל.

בדו"חות שהתפרסמו ב"בחדרי חרדים" גם מופיעה רשימת התורמים המלאה לעמותה. בין היתר ניתן לראות את תרומות מארגון "נשות רפורמה יהודית", משפחת רוזוול ותרומות פרטיות. סך התרומות הפרטיות עמד בשנת 2014 על כ-50 אלף שקל בעוד בשנת 2015 הוא עלה ל-76 אלף.

עוד עולה כי הקרן החדשה הינה אחת מהתורמות הכבדות של העמותה. כך למשל, בשנת 2014 עמד סך התרומה של הקרן לעמותה על כ-35 אלף, ובשנת 2015 על 135 אלף. קרן קמינגס: 2014: 25,000. 2015: 95,000. בדו"חות מופיעה תרומה "באמצעות הקרן החדשה" שעמדה בשנת 2014 על 86 אלף וב-2015 על 66 אלף שקל.

כאמור, בסעיף 'עלות פעילות' מופיעות כמה הוצאות מפתיעות. מהדו"חות עולה כי עמותת נשות הכותל הוציאה בשנת 2014 כ-90 אלף שקל על טליתות ובשנת 2015 עמדה ההוצאה על לא פחות מ-130 אלף שקל. הוצאה קטנה נוספת היא ביטוח ואחזקת ספר תורה: 2014: 5,600, 2015: 7,700. עוד עולה כי העמותה הוציאה בשנת 2014 כ-15 אלף שקל על "סרטים". בשנת 2015 עמד הסעיף על כ-21 אלף שקל.

נתון נוסף מעניין שנמצא בדו"חות הוא ההוצאה על "קשרי ציבור, אינטרנט וחברתית". כך למשל, בשנת 2014 הוציאה העמותה לא פחות מכ-260 אלף שקל על סעיף זה, סכום דומה לשנת 2015.

תגובת נשות הכותל לחשיפת "בחדרי": "הפוסל במומו פוסל. החרדים מאשימים באנטי ציוניות לכאורה, נשים ששרתו בצבא, אמהות לחיילים וחיילות בצה"ל, המשולבות בכל מערכות החיים ופועלות לחיזוק הדמוקרטיה והחברה הישראלית. כנשים דתיות אנו פועלות ללא לאות להנגשת החוויה של נשים בתפילה ובטקסים יהודיים. מסע ההסתה שח"כ אייכלר וחבריו מנהלים נגדנו נובע מפחד משבירת המונופול הגברי על הדת ואין לו דבר וחצי דבר עם ההלכה, שכן בקבוצתנו מתפללות נשים אורתודוקסיות, הנוהגות על פי ההלכה.

"ב-31 בינואר 2016 אישרה הממשלה מתווה חדש בחלק הדרומי של הכותל המערבי, שאמור לאפשר לכולם להתפלל כדרכם. מי שמונע את ישומו הם הרבנים והמפלגות החרדיות. נשות הכותל ימשיכו להתנהל בהתאם לכללי המנהל התקין ובשקיפות מלאה למען נשות ישראל".
מקלב נשות הכותל פרובוקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד