י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בן צור בניו יורק: "איננו כובשים בארצנו"

בן צור בנאום בפני ראש העיר ניו יורק וכ-700 יהודים מקהילות יהודיות בעיר: "כשם שההולנדי יכול לבנות בהאג - כך ראוי שהישראלי יבנה בישראל ובבירתו הנצחית ירושלים. אין עם כובש בארצו ואיננו כובשים"

בן צור בניו יורק: "איננו כובשים בארצנו"

במהלך ביקור גומלין בקהילות יהודיות בארה"ב, שעורך בימים אלו יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חה"כ יואב בן צור, הספיק לפגוש את שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, רבני קהילות ובני קהילות יהודיות המתגוררות ברחבי ארצות הברית. אמש (ד) אף נשא נאום סוחף בפני ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, ובמהלכו הדגיש את האכזבה העמוקה מההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם ואי מתן וטו נוכח הידידות החזקה וארוכת השנים שקיימת בין ישראל וארה"ב.

בן צור תקף את החלטת האו"ם ואמר: "האם הגיוני שאחרי כל הצעדים האמיצים שמדינת ישראל עשתה ועושה למען שלום נציגי מדינות זרות יחליטו עבור מדינת ישראל אם לבנות והיכן לבנות בשטחיה?
בבירתה ירושלים? זה אבסורד. כשם שההולנדי יכול לבנות בהאג כך ראוי שהישראלי יבנה בישראל ובבירתו הנצחית ירושלים. אין עם כובש בארצו ואיננו כובשים".

עוד הוסיף בן צור: "אולי ייקח עוד זמן. אך אני סבור כי מדינות העולם שטרם גילו. יגלו, מי מקדש את החיים ומי את המוות. כשם שמנהיגי העולם יודעים ומוקירים הערכה לכם נציגי הקהילות היהודיות על אזרחות נאמנה ועשייה ברוכה".

בהמשך לנאום שיבח בן צור את ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, על זיקתו הרבה למדינת ישראל, נכונותו לעסוק בעובדות האמת הקיימות בשטח, מעשיו למען הקהילה היהודית בפרט ומדינת ישראל בכלל. וציין כי העם היהודי חווה מספיק פוגרומים על מנת שיצליח לשרוד גם החלטות של האו"ם. חה"כ בן צור הדגיש את הקשר העמוק בין ישראל לארצות הברית וציין כי הוא מאמין שיוסיף להתחזק לצד האתגרים.

בסיום דבריו אמר בן צור: "אני מאמין בכל ליבי כי הידידות בין ישראל לארצות הברית תוסיף להתחזק ותדע ימים טובים יותר. אין לנו זמן להתעסק בהחלטות מתריסות, ישנו צורך שנתאחד למען מיגור הטרור הרצחני העומד ביננו לבין הסיכוי לשלום".
בן צור נאום אום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד