י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השר לשעבר אבי גבאי מצטרף למפלגת העבודה

השר להגנת הסביבה שפרש ממפלגת 'כולנו' לאחר פיטורי יעלון - הודיע על הצטרפות למפלגת העבודה

גבאי. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
גבאי. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

השר להגנת הסביבה לעבר אבי גבאי שפרש מ'כולנו', הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא מצטרף למפלגת 'העבודה'. באתר אינטרנט חדש שעלה הבוקר לאוויר קורא גבאי לגולשים להצטרף אליו: "כדי להחזיר את המדינה למסלול, אני צריך אתכם שם איתי, מלאו את הפרטים, התפקדו ונשפיע ביחד!"

כאמור, גבאי כיהן כשר להגנת הסביבה בממשלת ישראל ה-34 עד להתפטרותו במאי 2016, קודם לכן, שימש גבאי כראש מטה השטח של מפלגת 'כולנו' והיה ממקימיה לאחר שעזב את תפקידו כמנכ"ל בזק.
גבאי קורא להתפקד ל'עבודה' וכתב באתרו החדש: "לפני כחצי שנה, בהמשך לפיטורי שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, התפטרתי מתפקיד השר להגנת הסביבה בממשלה. בנאום ההתפטרות הסברתי מדוע. מי שמכיר אותי יודע שאני אדם שלא אוהב להיות שבוי בקונספציות ולכן, בכל יום מאז התפטרותי שאלתי את עצמי האם אכן היה עלי להתפטר".

"ובכן, לצערי לא רק שלא שיניתי את דעתי, אלא שמאז, ובכל יום מחדש, יותר ויותר רואים שנתניהו, והממשלה שבראשותו, פשוט איבדו כיוון. איבדו את זה. אם זו האובססיה לסגור תאגיד שידור שרק התחיל לקום, דרך פרשיית הצוללות וספינות שנרכשות במעורבות של קרובי משפחה ומקורבים, המשך בהתקפות שלוחות רסן על התקשורת (כאילו שהיא קובעת את המציאות ולא הממשלה), וכלה בחוק ההסדרה שהיווה זרז לאסון המדיני במועצת הביטחון. לצער כולנו זו רק רשימה חלקית".

"האם יכולתי להשפיע ולו על אחד מהנושאים לו הייתי נשאר בממשלה? נאדה. לצערי לא היה לי כוח פוליטי להשפיע ולמנוע זאת, בדיוק כפי שלא יכולתי למנוע את מתווה הגז המושחת שנתניהו ושטייניץ דחפו ללא מעצורים. אנשים רבים (וזו לא קלישאה) פנו אלי בחודשים האחרונים – חלקם התלוננו על כך שהתפטרתי, רבים הפצירו שאחזור למערכת הפוליטית. אשתף אתכם קצת בתהליך ובהתלבטויות".

"בששת החודשים הללו פגשתי את השחקנים הפוליטיים הרלוונטיים, אלה שנמצאים במפלגות, אלה שמקימים מפלגות, אלה שרוצים להצטרף וניסו לשכנע אותי להקים מפלגה חדשה, אלה שפרשו ואלה המחוזרים שמסרבים להיכנס למערכת הפוליטית, וחבל. בסופו של התהליך הגעתי לכמה מסקנות. מקומי במקום שבו אוכל להשפיע. אני לא מתאים למפלגות ׳הקול האחד׳ שבהן אדם אחד מחליט לבדו על הצבעות ועמדות. אני לא יכול להשתייך לבית פוליטי שעשוי לחזק את נתניהו, כיוון שאת נתניהו צריך רק להחליף".

"כל אלה הובילו אותי למסקנה: מפלגת העבודה היא הבית שאני מחפש כן, אני יודע מה רבים חושבים על המפלגה, מודע לתדמית, מכיר את כל ההספדים. כשיורדים לעיקר, זו מפלגה דמוקרטית שבה צריך לשכנע עשרות אלפי חברים כדי לקבל כוח פוליטי, מפלגה שעמדותיה ברוח עמדותיו של יצחק רבין ז״ל חותרת לשמירה אגרסיבית ונוקשה על בטחון המדינה, לצד נכונות כנה לפתרון אמיתי שימנע מדינה דו לאומית, מאמינה בשוויון זכויות, מפלגה הדוגלת בשוק חופשי לצד חמלה, שמירה על כבוד האדם העובד והגנה על החלש, מפלגה ששלטון החוק הוא נר לרגליה ואשר אינה שועטת וחותרת באמוק לבידוד בינלאומי. ומפלגה שיש לה חברי וחברות כנסת רבים שאני מאד מעריך".

"אין ספק שהמפלגה רחוקה מימי השיא שלה, אבל זה בדיוק האתגר ואני אוהב אתגרים. לכן החלטתי להצטרף, לסייע ולחזק את המפלגה היחידה שהיא לטעמי אלטרנטיבה שלטונית אמיתית, ערכית ולא פלסטית, לשלטון נתניהו".

"אני מאמין מאד בגופים שמוכנים להשתנות ואני מאמין שבעבודה נכונה, אמיתית וערכית, מפלגת העבודה תוכל להרכיב את הממשלה הבאה. יאמרו שאני אופטימיסט חסר תקנה, נכון. כדי להנהיג צריך חזון וכדי להשפיע, צריך לכוון גבוה. כאן, מגיע החלק שלכם, אלה שקראו וביקשו ממני להיות מעורב, שצלצלו בהתרגשות כשהתפטרתי, שאמרו שבהתפטרותי שמרתי על כבוד הפוליטיקה והותרתי תקווה שיש עוד ערכים ויושרה ולא רק היצמדות לכיסא".

"אתם, אלה שרוצים שהפוליטיקה תהיה גם נחלתם של אנשים ענייניים וממלכתיים ולא רק של מסחררי ספינים, שיודעים שקיטורים הם לא תכנית עבודה, שנמאס להם מהשחיתות והזלזול בכספי ציבור, שמשתוקקים לשירותים טובים בתמורה למסים הגבוהים שהם משלמים, שמבינים שמדינה זה דבר שצריך לנהל ולא להתנהל, שיודעים ויודעות שאפשר לחתור לשלום בלי להפקיר את הדאגה החד משמעית לביטחון המדינה והאזרחים – לכם אני קורא".

"כמוכם, גם אני יודע שיש לנו מדינה נהדרת ואהובה. אני לא מחליף אותה באף מדינה אחרת בעולם. אבל אנחנו רחוקים מלממש את הפוטנציאל שלה ופשוט מגיע לנו יותר. לכן אני זקוק לכם. אני צריך את תמיכתכם, שתיתן לי את היכולת להשפיע בכיוונים שאנחנו כל כך רוצים".

ח״כ עמיר פרץ, המועמד לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה, בירך על הצטרפותו של השר לשעבר, אבי גבאי, למפלגת העבודה: "אבי גבאי ידידי הוא איש ציבור מהמעלה הראשונה, בעל ערכים, יושרה ואומץ לב. אבי - הצטרפותך למפלגת העבודה היא צעד נכון וחשוב ותחזק אותנו במאבק להחלפת השלטון".

יו"ר 'המחנה הציוני' ח"כ יצחק הרצוג אמר בתגובה: "אבי גבאי, אני מברך על הצטרפותך, ברוך בואך למפלגת העבודה! הצטרפותך היא בשורה חשובה ואני קורא לעוד אנשים טובים וישרים שרוצים בשינוי, להצטרף אלינו ולהמשיך לבנות ולהרחיב את האלטרנטיבה היחידה לשלטון".

ח"כ אראל מרגלית שאף הוא מתמודד על ראשות המםלגה אמר בתגובה: "מברך את אבי גבאי שהצטרף הבוקר למפלגת העבודה. איש אשר במקום לזחול לממשלת נתניהו -ידע לצאת ממנה ולעמוד על עקרונותיו. אלה אנשים שאנו צריכים במפלגה."

שלי יחימוביץ כתבה: "שימחת אותנו מאוד. אתה אדם ראוי ביותר, מוכשר ונקי כפיים. טוב שאתה בא לפוליטיקה, עוד יותר טוב שאתה בא אלינו. ברוך הבא!" יחימוביץ' קראה לציבור לנהוג כפי שנהג גבאי ולהתפקד למפלגת העבודה. "אם תתפקדו תקבעו אתם מי יהיו חברי הכנסת של העבודה, ומי יהיה/תהיה יו"ר המפלגה"
אבי גבאי כולנו עמיר פרץ המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד