י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לא יגיעו לצה"ל? תמצאו אותם באבו כביר

החרדים שמתגייסים לצה"ל ניצולים מגורל גרוע יותר - אבל את מפיצי קמפיין השנאה החדש זה לא מרגש, גם לא העובדה שבגללם יתגייסו יותר

צילום ארכיון: פלאש 90
צילום ארכיון: פלאש 90

אתמול פורסם קמפיין "שיימינג", שמטרתו להפיץ תמונות ושמות של חרדים שהתגייסו לצה"ל, בדגש על חרדים שלא סיפרו למשפחתם הקרובה על גיוסם, והם לא מסתובבים ברחובות עם מדים. האנשים שעומדים מאחורי הקמפיין הסבירו שככה זה יפחיד חרדים מלהתגייס לצה"ל,

הם שורצים ברשתות חברתיות, ומעלים משם למאגר שהקימו תמונות של חיילים, רוב התמונות ישנות ולא רלוונטיות, כל דרדק וטוקבקיסט מתחיל יכול להכנס לכל חשבון פייסבוק ציבורי ולדלות משם תמונות כאוות נפשו, הפייסבוק מלא בתמונות של חיילים חרדים שמפיצים בעצמם ובגאווה את תיעוד השירות שלהם בצה"ל.

נשארו אלו שלא מחוברים לאף רשת חברתית, ושהתגייסו לצה"ל לצרכי פרנסה או כי כך הורו להם רבותיהם. אני לא רואה איך כזה קמפיין יפריע לחרדים להתגייס, בעבר הם פרסמו את "חוברת הציידים" וחשבו שיפחידו מישהו, מסתבר שהם רק עזרו לגיוס, כי הם הנגישו לכל בחור חרדי שרצה להתגייס את מספרי הטלפון של המגייסים ולאן כל מגייס מפנה את המועמדים לגיוס. קמפיין הציידים רק עזר לגיוס עצמו, ועכשיו הם התקדמו לשלב הכי חשוב מבחינת צה"ל, להוכיח שהמתגייסים נשארים חרדים ועם כיפות שחורות.

כמות התמונות שחיילים הפיצו לאות הזדהות עם אלו שלכאורה הקמפיין הזה אמור להטריד עצומה, חברי כנסת, אישי ציבור ועיתונאים הפיצו את התמונות שלהם ו'כעסו' - למה הם לא במאגר.

ועכשיו, בחור חרדי יודע למי להתקשר בשביל לברר על פרטים על גיוס לצה"ל, והוא יכול להוכיח לסובבים אותו שהוא ישאר חרדי, עובדה. בתמונות שמופצות כולם נראים חרדים קלאסיים. אבל מה אכפת למפיצי התמונות מהעובדות? הרי אותם מפיצים לא מתעסקים בנוער חרדי נושר, הכמויות של הנוער החרדי שנושר היא עצומה, אני לא יודע אם אפשר להשוות את זה לנהירה שהיתה בגרמניה בזמן "תנועת ההשכלה" שכידוע הפילה חללים,

אבל אין ספק שמדובר בכמויות שהחברה החרדית מעולם לא ידעה. אותו נוער חרדי נושר מתחיל לנשור בגילאי 13-15, חלקם לא מגיעים לצה"ל כי הם מסוממים או פושעים או מתגוללים בשלוליות אלכוהול שאנשים "טובים" קנו להם, כי החוק אוסר למכור אלכוהול למי שמתחת גיל 18.

תקראו נתונים שמפרסמת המשטרה ותגלו שבכל עיר חרדית יש כמויות של נוער חרדי עבריין שמפרנס מחוז שלם במשטרה, בעיר אלעד ראש העיר וסגנו עושים כמיטב יכולתם בטיפול בנוער הזה, אבל אין הקומץ משביע את הארי, בעיר ביתר הכמויות של הנשירה מטורפות בכל קנה מידה, כנסו לחשבונות פייסבוק של נערים חרדים מביתר ותראו מה הולך שם, סדום ועמורה.

על קרית ספר יש שמועות עקשניות שרק מחכות לצאת החוצה באופן רשמי, מסתובבים שם ברחובות כמויות של נוער נושר, אבל עסוקים שם בלהביא עוד מפעלי הייטק בשביל להעסיק את הנשים שם בשכר מינימום, ככה לילדים אין אמא כשהם חוזרים מהלימודים, והתוצאות ניכרות בשטח.

בבני ברק התופעה פחות מורגשת כי הנוער "בורח" לתל אביב ולרמת גן ולפתח תקווה, אבל מספיק להיכנס למחלקת הרווחה של העיר ולגלות עיר תחתית נוספת שבוערת. בירושלים אני אשאיר לכם הקוראים לדמיין מה הולך שם, מכיכר החתולות ועד הפיכת פחים במאה שערים.

במקום להודות לאנשים שמתעסקים עם גיוס חרדים יוצאים נגדם או שותקים כשמסיתים נגדם. אם המתגייסים לא היו מגיעים לצה"ל, הם היו מגיעים לאבו כביר ולמעשיהו, זה כואב לכתוב את זה וזה יכול לפגוע בכמה אנשים, אז אני מתנצל מראש אם מישהו נפגע, אבל זו עובדה ידועה, תתמודדו.

לאורך כל השנים, מאז שצה"ל החל לגייס חרדים באופן רשמי, אף פעם לא שמענו את דעתם של חברי כנסת מיהדות התורה על ההסתה נגד חיילים חרדים, רק דעתם של חברי כנסת מסיעת ש"ס שיצאו בקריאה זועמת למשטרה לעשות לדבר הזה סוף,

ח"כים מסיעת ש"ס מתמודדים עם הנוער שנושר אצלם בצורה מעוררת כבוד, לא מטייחים ומנסים לעשות כמיטב יכולתם, ח"כים של יהדות התורה לא מתעסקים עם נוער חרדי שנושר, כי מבחינתם אין כזה דבר, הם רואים את ההסתה, שותקים ונהנים.

לפני כל בחירות הם משקרים שהם דואגים לחרדים עובדים, חרדי שעובד וחרדי שמשרת בצה"ל לא מעניין את גפני, ליצמן ופרוש, הם אומרים את זה בקול בכל הזדמנות, אותם מענין כמות המנויים לעיתון שלהם ואיך זה יתבטא בקלפי. אין שום ייצוג בכנסת לחרדי העובד או המשרת בצה"ל, חיילים חרדים מעדות המזרח ירגישו בנוח להצביע לש"ס, אבל חיילים/עובדים אשכנזים לא יצביעו ליהדות התורה,

כל הסיפורים על עליית מספר הקולות ליהדות התורה בכל בחירות זו דמגוגיה, 40 שנה יהדות התורה עם 6 מנדטים, אם מפלגות הבית היהודי והליכוד (ואולי מפלגת העבודה) ישכילו להציב מועמד חרדי קלאסי במקום ריאלי, שיבהיר שהוא מייצג את החרדי העובד או החרדי המשרת, שמחתם של הפלג הירושלמי לא תדע גבול, כי יהדות התורה לא תעבור את אחוז החסימה.
שיימינג חיילים גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד