י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב דוד יוסף בהדסה: "מערכת מהפכנית לכהנים"

חבר מועצת חכמי התורה - הגאון רבי דוד יוסף,ביקר במרכז הרפואי הדסה בירושלים, ועקב מקרוב אחרי המערכת המהפכנית להתראה בפני טומאה

הרב דוד יוסף עם מנכ"ל הדסה ורב המרכז הרפואי
הרב דוד יוסף עם מנכ"ל הדסה ורב המרכז הרפואי

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי דוד יוסף, הגיע בשבוע האחרון לביקור במרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים, על מנת לעקוב מקרוב אחר הפעילות שביצעה הנהלת 'הדסה' בכל הקשור להתאמת המרכז הרפואי לצורכי המטופל שומר תורה ומצוות.

בין היתר - הכנסתה לשימוש של מערכת אלקטרונית, היחידה בעולם היהודי, שנועדה להתריע בזמן אמת על טומאת כוהנים.

המערכת תוכננה במשך כשנתיים בעלות גבוהה מאוד. "במקום להשתמש בשיטת הפתקים, יוכלו הכוהנים לקבל התרעה מהרגע שהרופא חותם על תעודת הפטירה במחשב הרי שצג מתחלף בכניסה לשני בתי החולים, בעין כרם ובהר הצופים מ"רפואה שלימה" ל"אזהרת כוהנים", סיפר בביקור רב המרכז הרפואי הרב משה קלין.

הרב התפעל מהמערכת ושיבח את הנהלת הדסה על השקעה הרבה בכל הקשור לצורכי ציבור שומרי התורה והמצוות. לאחר מכן, ערך סיור בבית הכנסת 'ספרא' רחב הידיים המשמש מאות אנשים מידי יום ביומו.

במהלך קבלת הפנים שנערכה לחבר מועצת חכמי התורה במעמד מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ציינו הנהלת הדסה כי מאז כניסתו של הרב משה קליין לתפקיד רב המרכז 'הדסה' לפני כארבע שנים, ישנה מהפכה של ממש והמרכז הרפואי 'הדסה' הותאם לכל צורכי האדם הדתי והחרדי, וזאת מבלי להתפשר על אף דבר נצרך.

כיום בתי החולים 'הדסה' עין כרם והר הצופים, הינם המרכזים הרפואיים היחידים בארץ המעניקים למטופלים שרותי הסעדה ולינה למשך כל השבת.

כך גם, ישנו גם עירוב למהדרין, בנוסף לעירוב שמותקן על ידי רבנות ירושלים. בביקור דנו בעידן של בית חולים מודרני - אתגרים ופתרונות המועדפים ובשאלות הלכתיות חמורות של שבת והלכה.

הרב בירך בסיום ביקורו את הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה' כי הרופאים ימשיכו בפעילות הקודש למען עם ישראל ובזכות זה יברכו מפי עליון ותהיה להם שפע ברכה והצלחה בכל העניינים- תוך שהוא מדגיש את העובדה כי כיום המרכז הרפואי 'הדסה' באמצעות רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין, יודעים לדבר לכל ציבור וקהילה בירושלים כלשונם הם תוך כדי הכרת צרכיהם.

הרב דוד יוסף עם מנכ"ל הדסה ורב המרכז הרפואי




עין כרם הר הצופים בית החולים הדסה רפואה הרב דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד