י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'עלילת השואה' של הקיצונים: הסיקריקים השתמשו בילד קטן • צפו

אין גבול לשפלות: מקורבי העציר הסיקריק שלמה זלמן וייספיש הפיצו סרטון בו נראה בנו הקטן מפיץ "עלילת שואה" על המשטרה: "אבא נאלץ להדליק נרות במסירות נפש - כמו באושוויץ" • האם המשטרה באמת 'התעללה' באסיר הקיצוני? • צפו

ויספיש מברך את בנו, טרם כניסתו למעצר מרצונו. צילום: בחדרי חרדים
ויספיש מברך את בנו, טרם כניסתו למעצר מרצונו. צילום: בחדרי חרדים

פגיעה בקדושי השואה: מקורבי שלמה זלמן וייספיש, מבכירי הסיקריקים, שנעצר עד תום ההליכים, מנסים לגייס אהדה ציבורית למצבו, לשם כך עשו שימוש מעורר זוועה בבנו, תוך שימוש ציני ומזעזע בזכרון השואה ועלילות שווא נגד שוטרי משטרת הבירה.

וייספיש נעצר בשל אי התייצבות סדרתית בבתי המשפט וכן בשל פרשת תקיפת הרב הבלין. וזה זמן רב שאנשיו עורכים קמפיין לשחרורו המלווה לעיתים באלימות. אך אמש הגיע הקמפיין לרמה בלתי נתפסת של זילות השואה.

בסרטון שהופץ אתמול (ד) ואשר הגיע לידי ב'בחדרי חרדים', צולם בנו כשהוא מספר: "היום אני הולך להדליק נרות כמו אבא שלי".



הילד מספר שנאמר לו שלא נתנו לאביו להכניס נרות חנוכה, "אבל זה לא עזר להם, אבא שלי כן הדליק נרות חנוכה. אפילו שהרשעים הציונים לא רוצים שאבא שלי ידליק נרות חנוכה, אני אראה לכם איך הוא הדליק".

הילד מספר כי אביו נטל מגשית מזון מאלומיניום, בו הוגשה לו ארוחה ועשה ממנה חנוכיה. הילד גם ממחיש את הדבר כשהוא חותך במגשית כזו, ומספר שלאביו לא היו מספריים. הוא ממשיך ומקפל חלק מהמגשית לבית קיבול, אליו שפך שמן מקופסת שימורים של טונה.

"לא היו לו פתילות, אז הוא קרע חתיכות מהחולצה שלו ועשה פתילות", סיפר הילד. הילד נראה מדליק את הנר המאולתר ומוסיף את הדברים המזעזעים הבאים: "גם אצל הגרמנים ימח שמם באושוויץ, היהודים הדליקו כך נרות חנוכה. לא היה להם טונה, אז הם אספו מרגרינה".

הילד גם השווה את המצב של אביו ליהודים בתקופת יוונים: "גם אנחנו ננצח, למרות שאין לנו נשק, אין לנו מפלגה ואין לנו כלום, יש לנו רק את הקדוש ברוך הוא.. אבא שלי יושב בכלא כי הרב שלו אמר לו שאסור להיות מחוץ לכלא בשבת עם אזיק אלקטרוני. הוא נלחם בשביל השם ובשביל השבת, ולכן אנחנו ננצח" סיים הילד.

בבדיקה שערך 'בחדרי חרדים' בשירות בתי הסוהר עולה כי התיאור לפיו נמנע מהעציר הדלקת נרות, אינו נכון. ויספיש הדליק נרות חנוכה בבית המעצר במגרש הרוסים - כמו שאר האסירים והעצירים, במסדרון בית המעצר.

מדוע צולם אם כן הסרטון עם השקר לכאורה, לפיו ויספיש נאלץ לאלתר הדלקת נרות חנוכה? ככל הנראה על מנת לגייס תרומות ואהדה בציבור. בנוסף, גורמים בעדה החרדית אמרו ל"בחדרי חרדים" כי ויספיש דווקא קיבל יחס מצוין במעצר וקיבל כל יום נרות חנוכה, למעט יום אחד בו הוא היה מעוניין להדליק בזמן אחר, מוקדם מהרגיל. "הוא קיבל יחס מצויין ואף התחשבו בו מאוד, בשום אופן אי אפשר להשוות את היחס אליו, לשואה או ליוונים".

בנוסף, מעצרו כיום של וייספיש אינו קשור לסירובו לשהות בביתו בשבת עם אזיק אלקטרוני. שכן, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בית משפט השלום בירושלים אישר לו להשתחרר למעצר בית ללא אזיק אלקטרוני, במסגרת ההליך המשפטי נגדו בעניין תקיפת הרב הבלין. וייספיש נותר במעצר בעקבות הליך משפטי אחד שמתנהל נגדו בבית משפט השלום באשקלון.

אמש (ד') נערכה הפגנה מחוץ למגרש הרוסים בירושלים במחאה על המשך מעצרו והבוקר הוא הועבר לכלא הדרים באשקלון.

בשונה מירושלים, בכלא הדרים שב"ס אינו מספק חנוכייה לכל עציר או אסיר. בתא בו שוהה ויספיש, כך נודע ל'בחדרי', שוהים למעלה ממנין שומרי דת ואחד מהם מדליק עבור כולם. האם מחר יתפרסם סרטון נוסף על מסירות נפש של ויספיש להדלקת נר חנוכה? לא, זאת מאחר ובית המשפט באשקלון קיבל עמדת השופט גורדון מירושלים ושיחררו למעצר בית בתנאים מגבילים - ללא אזיק אלקטרוני.
שלמה זלמן ויספיש אזיק אלקטרוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד