י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דיווח: נתניהו ייחקר בשבוע הבא; במשטרה נערכים למספר חקירות

ראש הממשלה מסתבך: לאחר הדיווח אמש על כך שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר למשטרה לפתוח בחקירה רשמית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפרשה שטרם פורסמה, הערב נחשפים פרטים ראשונים על החקירה המדוברת

ראש הממשלה בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה מסתבך: לאחר שאמש דיווח העיתונאי ברוך קרא ב"ערוץ 10" כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר למשטרה לפתוח בחקירה רשמית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפרשה שטרם פורסמה, הערב נחשפים פרטים על החקירה המדוברת.

העיתונאים משה נוסבאום ואמנון אברמוביץ חשפו הערב (חמישי) ב"חדשות 2" כי התיק המתנהל נגד נתניהו מכונה "תיק 1000", כאשר חקירה נוספת מכונה "תיק 2000".

על פי הדיווח, פריצת הדרך בפרשה חלה לפני שלושה שבועות. נתניהו חשוד בקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים מהארץ ומחו"ל בהיקפים גדולים, כאשר נתניהו הוא החשוד העיקרי בפרשות.

עוד דווח כי השעייתו של אורי קורב הייתה אחת מהסיבות שגרמו לעיכוב החקירה.

על פי הדיווח, לא פחות מ-50 בני אדם נחקרו בפרשה ובמשטרה כבר נערכים לחקירתו הצפויה, והרגישה, של ראש הממשלה. על פי הדיווח, ראש הממשלה ייחקר כנראה כבר בשבוע הבא לאחר תיאום בינו למשטרה.

החוקרים מעריכים כי יידרשו מספר מפגשים בהם ייחקר נתניהו ובמשטרה כבר משבצים את החוקרים שיטפלו בתיק. על פי הדיווח, מי שככל הנראה יחקרו את ראש הממשלה הם תנ"צ כורש בר נור, תנ"צ ערן קמין וסנ"צ יורם נעמן.

כזכור, אמש דווח על פתיחת החקירה נגד נתניהו. על פי הדיווח, נתניהו חשוד בשתי פרשות, כאשר הפרשה העיקרית מוגדרת כחמורה ומגובה ראייתית. עוד דווח כי היועץ המשפטי לממשלה אמור להוציא בקרוב הודעה מסודרת בה הוא יסביר מדוע עיכב את פתיחת החקירה נגד נתניהו.

במהלך החודשים האחרונים התפרסמו פרשיות שונות בהן מעורב ראש הממשלה. לאורך כל הדרך חזר נתניהו על האמרה "אין כלום, כי לא היה כלום" ואף המליץ לשרים וחברי הכנסת שלא למהר ולתפור חליפות.

כעת, עם פתיחת חקירה רשמית בעניינו וחקירתו הצפויה באזהרה, זאת למרות "המטרייה" המשפטית שקיבל עד כה מהיועמ"ש, נראה כי הדברים הרבה יותר מסובכים מכפי שניסה להציג נתניהו.

בהודעה משותפת של המשטרה ומשרד המשפטים נמסר אמש: "בעקבות הפרסומים הערב בנוגע לבדיקה בעניינו של ראש הממשלה - הרינו להבהיר כי לא נוכל להתייחס לפרסומים, וזאת מטעמים ברורים כאשר הבדיקה תלויה ועומדת, ואין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען בפרסומים.

"יודגש, כי משטרת ישראל פועלת בתיאום הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, ובבוא העת הציבור יעודכן באמצעות הודעה מוסמכת לגבי מהלכי הבדיקה. עד אז, כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד".
בנימין נתניהו חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד