כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חיסול חשבונות ממשל אובמה נמשך: הפעם נגד רוסיה

מי יודע מה עוד יתרחש בעשרים וקצת הימים שנותרו לממשל אובמה, עד לכניסת טראמפ בפועל לתפקיד • אחרי ההחלטה נגד ישראל באו"ם, נאום קרי האנטי נתניהו, מגיעה תור רוסיה הגדולה לספוג

בימים עברו. פוטין ואובמה. צילום: רויטרס
בימים עברו. פוטין ואובמה. צילום: רויטרס

הנשיא האמריקני היוצא ברק אובמה סוגר חשבון בימים האחרונים שלו בתפקיד – גם עם המעצמה היריבה רוסיה, אבל רוסיה שמצפה אף היא כמו ישראל – לתחילת כהונת דונלד טראמפ – משיבה אש עוקצנית ומעליבה.

הסאגה האחרונה החלה לאחר שממשל אובמה גירש בימים האחרונים 35 דיפלומטים רוסים מרחבי ארה"ב וסגר שני מתחמים רוסיים לאיסוף מודיעין, זאת בתגובה לפרסומים כי רוסיה התערבה - לטובת טראמפ, בבחירות לנשיאות ארה"ב.

בתגובה, השגרירות הרוסית בלונדון צייצה אתמול בטוויטר תמונה של ברווזון עם הכיתוב "צולע", שם נכתב: "הנשיא אובמה מגרש 35 דיפלומטים בדז'ה וו למלחמה הקרה. כולם, כולל אזרחי ארצות הברית, ישמחו לראות את סופו של הממשל האומלל הזה".

דובר הקרמלין אמר באופן רשמי כי "הסנקציות הורסות את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה וכי לא בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ יאשר את הסנקציות". דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין, אמר כי "מוסקבה מטילה ספק ביעילות של הצעדים האמריקניים שכן הממשל הנוכחי יעזוב את משכנו בעוד שלושה שבועות".

טראמפ עצמו הגיב לגירוש הרוסים על ידי אובמה ואמר כי "הגיע הזמן שנמשיך הלאה, כעת צריך לעשות דברים גדולים וטובים יותר עבור המדינה".

לאחר הטלת הסנקציות אמר אובמה כי "אלו ההשלכות למעשיה של רוסיה, הפעולות שלנו ננקטות לאחר סדרה של אזהרות הן במישור האישי והן במישור הפומבי ששיגרנו לממשלה הרוסית. זו תגובה הכרחית והולמת למאמצים לפגוע באינטרסים אמריקניים. כל אמריקני צריך להיות מודאג ממעשיה של רוסיה".

אובמה הוסיף כי "זו הפרה של כללי התנהגות בינלאומיים. הסנקציות הן לא סך התגובה שלנו להתנהגות האגרסיבית של רוסיה. אנחנו נמשיך בפעולות אחרות ונוספות בזמן ובמקום שנבחר, ולא כולן יתפרסמו לציבור".

דובר הבית הלבן מסר כי "אתמול הנשיא אובמה אישר שורה של פעולות בתגובה להטרדה אגרסיבית של ממשלת רוסיה כלפי פקידים אמריקנים ופעולות סייבר הקשורות לבחירות הנשיאותיות בארה"ב, פעולות הסייבר של רוסיה נועדו להשפיע על הבחירות, לשחוק את האמון במוסדות הדמוקרטיים בארה"ב, לזרוע ספק על היושרה של הליך הבחירות שלנו ולערער את האמון במוסדות הממשל האמריקני. פעולות אלה אינן מקובלות ולא יהיו נסבלות, בתגובה לאיום על ביטחונה הלאומי של ארה"ב בעצם התערבותה של רוסיה בבחירות שלנו, הנשיא אישר תיקון לצו מנהלי שמאפשר לממשלת ארה"ב להגיב בצורה יעילה יותר על איומי סייבר משמעותיים, במיוחד במצבים שבהם אנשי סייבר זדוניים פועלים מעבר להישג ידן של הרשויות המקומיות".
חיסול ממשל אובמה יחסי רוסיה ארהב 20 בינואר פוטין וטראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד