י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הכירו את השמאלנים שמשתטחים על קברים

מאז 'נאום השפנים' של מרן הרב שך נגד מפלגת העבודה, היא עברה שינויים רבים, רובם בתקופה האחרונה. יותר ויותר דתיים ומזרחיים מכריזים עליה כביתם • סטירת הלחי הכואבת ביותר שקיבל יאיר גרבוז

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

מפלגת העבודה – המחנה הציוני משתנה ללא היכר: לאחרונה הוקם בה התא החרדי והאליטות שפעם אכלו שפנים - פינו את מקומן לעם שבשדות. אך המפלגה לא רק מתקרבת לדתיים אלא גם למזרחיים - אלו שיאיר גרבוז, כינה אותם בכנס הרשמי של המפלגה "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתטחים על קברי קדושים".

לפני כשנה וחצי הוקם במפלגה "החוג המזרחי" שבימים האחרונים תופס תאוצה רבה. מייסד החוג - קובי יעקב קיסוס בחור צעיר ונמרץ, בא לעשות את הלא יאומן במפלגה האשכנזית, מבחינתו, דווקא את המקום שעשה את העוול הגדול ביותר למזרחיים, צריך לתקן.

בתקופה האחרונה, מקיים החוג כינוסים רבים ורק אתמול עשרות מחבריו, יחד עם מזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר, סיירו בעיר הדרומית – נתיבות, והשתטחו על קברו של סידנא באבא סאלי. תגובה כואבת לגרבוז וחבריו.

"לאחר עצרת הבחירות של מחנה השמאל בה גרבוז תקף את מנשקי הקמעות", מספר קיסוס ל"בחדרי חרדים", "חשנו כי יש צורך בלימוד והכרה של התרבות המזרחית", לדבריו, "לאף אחד אין טאבו על עולם היהדות, צדיקים ורבנים".

"הסיור בנתיבות ובציון סידנא באבא סאלי - הוא הוכחה שאנחנו גאים להיות שמאלנים מזרחים בעלי זיקה לתרבות שלנו ולמסורת שגדלנו עליה בבית, אין לנו במה להתבייש ויש לנו מקום ראוי", הוא מוסיף.

על החוג המזרחי שהקים, מספר קיסוס ל"בחדרי חרדים": "החוג המזרחי במפלגה הוקם לפני שנתיים בכדי להתמודד עם אותם עוולות היסטוריות. בשנתיים האחרונות קיימנו כנסים בנושאים שונים ובמקומות שונים כמו קריית שמונה, ירוחם, באר שבע ובלוד שם קיימנו אירוע שעסק לראשונה בנושא צדק חלוקתי שבעקבותיו הוגשו הצעות לסיעה בנושא".

"בסוכות קיימנו אירוע שעסק בחטופי תימן המזרח והבלקן יחד עם ח"כ שלי יחימוביץ ובשיתוף עמותת עמרם שעסקה בנושא. הסיעה קיימה ישיבה מיוחדת בה התארחו שלומי חתוכה ונעמה קטיעי ממובילי המאבק", מוסיף קיסוס ל"בחדרי חרדים".

על השאלה: "האם אתה מתקבל באהבה במפלגה האשכנזית והאם יש לך מתנגדים מבית?", השיב קיסוס כי "מתנגדים יש כמו בכל מקום - אבל רבים מחברי הכנסת תומכים בנו, אך כאמור, עדיין קיימים ניצנים שמעדיפים אוכלוסיות אחרות עלינו, אבל אנחנו בדרך לשנות את זה, מקומם של המזרחיים בשמאל ובמפלגת העבודה".

- אז למה לא לבחור בש"ס – המפלגה המזרחית המוצהרת?

"בניגוד לש"ס שמנציחה את הקיפוח, אנחנו לא באים להתנצל, אנחנו חלק מהחברה בדיוק כמו כולם. בנוסף, אנחנו באים לתקן דווקא את המקום שהיה בעבר הכי בעייתי, דווקא במפלגת העבודה יש מקום להביא את "מנשקי הקמעות והמזוזות", זה המקום שלנו, בשמאל".



המחנה הציוני העבודה יאיר גרבוז מזוזות מזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד