י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

בתקשורת מנחשים: מי המנהיג הבא של 'דגל'

כתב 'מקור ראשון' טוען: ב'דגל התורה' כבר מנסים לקבוע ממשיך להגראי"ל שטיינמן, ואף נקטו במספר פעולות לשם כך • מי ומי בבורסת השמות?

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

מנדי גרוזמן, הכתב החרדי של 'מקור ראשון' טוען כי ב'דגל התורה', מנסים לבחון מי יסתמן כממשיך דרכו של הגראי"ל שטיינמן, שליט"א.

הגראי"ל שטיינמן מי שמכונה על ידי גרוזמן כ"גדול המנהיגים הרבניים בציבור החרדי כיום", אושפז בתחילת השבוע בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני־ברק. הדבר גורם לדאגה בקרב המנהיגות הפוליטית של 'דגל התורה', כך לדבריו של גרוזמן.

גרוזמן מסמן את שלושת ה'אפשרויות': הגר"ח קנייבסקי, הגאון הרב גרשון אדלשטיין, מראשי ישיבת פוניבז', והגאון הרב משה הלל הירש, מראשי ישיבת 'סלבודקא' בבני־ברק.

"חצרו של הרב קנייבסקי, כותב גרוזמן, "שואבת אליה תלמידים רבים ומקורבים, ובהם גם רבים מהמגזר הכללי, אילי הון ובעלי כוח". עם זאת כלשונו: "במשך שנים הניחו שהרב קנייבסקי אינו מתאים להנהגה ציבורית. באופייניות ליטאית מרומזת הסבירו אפילו תלמידיו כי בשל אופיו הוא אינו מתאים לעסוק בשאלות ציבור, ביחסים עם רשויות המדינה ובהכרעה בשאלות העומדות על סדר היום". אך: "בין אנשי חצרו ובין אנשי הרב שטיינמן מלמדת שבחוגו של קנייבסקי שוקלים לשאוף לעמדה רמה יותר".

"הרב משה הלל הירש", מונה גרוזמן את השם השני, "הוא יליד ארה"ב, הוא צעיר המועמדים, בן שמונים בסך הכול. אם יהפוך למנהיג הוא יהיה ראשון המנהיגים של החרדיות הליטאית הארצישראלית שלא נולד ברוסיה או בליטא. לעובדה שהירש צמח בארה"ב יש השפעה על סגנונו, והוא נחשב פתוח יותר, בהתאם לרוחה של החרדיות האמריקנית.

"בניגוד לרבנים אחרים הוא עצמאי, בולט, פעיל ובועט מאוד", מצטט גרוזמן גורם בעסקונה הליטאית, "הוא יושב לשיחות מעמיקות, נעים ונוח מאוד. הוא אמריקאי ומעשי".

אך הגר"ג אדלשטיין, פוסק גרוזמן, "הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להפוך למנהיג הציבור הליטאי". לדעתו של גרוזמן במפלגה כבר נקטו מספר פעולות לקבוע זאת:

"הרמזים הקבועים שבאמצעותם משדר הממסד הליטאי את מי הוא מוכן לראות כמנהיג הבא שוגרו כבר בעניינו: הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' העניק לו את התואר היוקרתי 'מרן'. במעמד הסיום של ועידת דגל התורה שנערכה בשנה שעברה נכנס הרב אדלשטיין לאולם ביחד עם הרב שטיינמן". ומוסיף ומציין אירועים נוספים המרמזים על כך. כך למשל במעמד הסיום של ועידת דגל התורה שנערכה בשנה שעברה נכנס הרב אדלשטיין לאולם ביחד עם הרב שטיינמן. כך גם בכנס בנות בשבוע שעבר שודרה ברכה מצולמת של הגר"ג אחרי הגראי"ל והגר"ח.
.
לסיום מספר גרוזמן, על אדם שהעז ושאל את הגראי"ל שטיינמן עצמו מה יהיה ביום שאחרי, וזה השיב לו: "זה לא עסק שלי או שלך. זה הקדוש ברוך הוא יחליט".
דגל התורה הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד