י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מי האיש הנערץ בארה"ב - ברק אובמה או דונלד טראמפ?

נשיא ארה"ב היוצא גבר על הנשיא הנבחר והגיע למקום הראשון בסקר גאלופ זאת השנה התשיעית ברציפות; ולאיזה מקום הגיע בנימין נתניהו?

  • א' טבת התשע"ז
דונלד טראמפ וברק אובמה. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ וברק אובמה. צילום: רויטרס



2016 ככל הנראה לא תיזכר כשנת שיא עבור נשיא ארה״ב ברק אובמה, אבל לקראת סופה הוא יכול להתנחם בכך שהוא עדיין הגבר הנערץ בקרב אזרחי ארה״ב (America's Most Admired Man).

אובמה נבחר זאת השנה התשיעית ברציפות בסקר השנתי שעורך מכון גאלופ, כשקיבל 22% מהקולות, והקדים ב-7% את מי שיחליף אותו בבית הלבן, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. 50% מהמשיבים בסקר שהזדהו כדמוקרטים בחרו באובמה כגבר הנערץ עליהם, ואילו 34% מהרפובליקאים בחרו בטראמפ.

למקום השלישי הגיע האפיפיור פרנציסקוס עם 4% מהקולות, ולמקום הרביעי ברני סנדרס, שהפסיד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית להילרי קלינטון אך זכה לחשיפה ציבורית אדירה. למקום החמישי הגיע הכומר האוונגליסטי בילי גראהם בן ה-98. את המקום השישי, עם שיעור תמיכה של 1%, חולקים ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ארה״ב לשעבר ביל קלינטון, ביל גייטס והדלאי לאמה. מחוץ לעשירייה הראשונה נמצאים המיליארדרים וורן באפט, אילון מאסק ומארק צוקרברג, הנשיא לשעבר ג׳ורג׳ בוש הבן, הפיזיקאי סטיבן הוקינג ואגדת הכדורסל מייקל ג׳ורדן.

בקטגוריית האישה הנערצת נבחרה מי שלא הצליחה להיבחר לנשיאות - הילרי קלינטון, עם 22% מהקולות, ואחריה בדירוג מישל אובמה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל והמיליארדרית אופרה ווינפרי. מגישת הטלוויזיה אלן דג׳נרס במקום החמישי ומושלת אלסקה שרה פיילין חותמת את העשירייה יחד עם הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן.
דונלד טראמפ ברק אובמה מכון גאלופ האפיפיור פרנציסקוס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד