י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

אנטישמיות בארה"ב: החנוכיה הפכה לצלב קרס

הושחתה חנוכייה של משפחה יהודית המתגוררת בצ'נדלר שבאריזונה: אלמונים הפכו את החנוכיה לצלב קרס

צילום: פייסבוק
צילום: פייסבוק

 

אנטישמיות בארה״ב: בליל שישי האחרון, נר שישי של חנוכה, הושחתה חנוכייה של משפחה יהודית המתגוררת בצ'נדלר שבאריזונה, ואלמונים הפכו את החנוכיה לצלב קרס.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה״ב, משפחת אליאס רכשה את החנוכייה שגובהה שני מטרים ב- 100 דולרים. בני המשפחה הציבו את החנוכיה בקדמת חצר ביתם. בני המשפחה סיפרו, כי הציבו את החנוכיה בגאווה כדי שכולם יראו את אור החנוכה והיהדות, בשונה מהשכנים החוגגגים את חג המולד הנוצרי.

אך בבוקר יום שישי, כשבני המשפחה התעוררו, הם נדהמו למראה עיניהם כאשר החנוכיה שהציבו בחצר הבית הושחתה, ואלמונים את הפכו את החנוכיה לצלב קרס.

בני המשפחה הזעיקו את כוחות המשטרה. השוטרים עזרו לבני המשפחה להסיר את צלב הקרס. השוטרים דיווחו על המקרה כמקרה של התנהגות פרועה, ואיש לא נעצר.

למרות התקרית, בני המשפחה לא וויתרו על הדלקת נרות חנוכה, אב המשפחה בנה את החנוכיה בשנית, והמשפחה המשיכה בהדלקת נרות החנוכה בחצר ביתם.

עמי אם המשפחה אמרה בראיון ל"וושינגטון פוסט״: ״אנחנו מדברים הרבה על החשיבות שבשוויון וסובלנות, בלאהוב את כולם לא משנה מה. הייתי צריכה לומר לילדים שלא כולם חושבים ככה. יש אנשים שהם לא סובלניים, שזה מה שהם עושים".

עוד אמרה: ״הילדים יודעים על השואה, על הנאצים. אבל עד עכשיו הם אף פעם לא ראו צלב קרס, זו המציאות שאנו חיים בה. יש אנשים ששונאים אותנו ללא סיבה ורוצים שנפחד על סמך מי שאנחנו. זה לא משהו שאני רוצה לומר לילדים".

נרות חנוכה אנטישמיות אריזונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד