כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

בניגוד להוראת הרב: אלפים בקומזיץ באשדוד

רב הקהילה החרדית באשדוד אסר על ההשתתפות באירוע חג החנוכה של עיריית אשדוד • זה לא מנע מאלפים להציף את האולם

בניגוד להוראת הרב: אלפים בקומזיץ באשדוד

 

למרות התנגדות רב הקהילה החרדית באשדוד נרשמה נוכחות חרדית באירוע חנוכה: כזכור, מכתבו החריף של הגאון רבי ישראל בונם שרייבר, רבה של הקהילה החרדית באשדוד, נחשף ב'בחדרי חרדים' בו כתב נגד ערבי השירה שמתקיימים בימי החנוכה באשדוד.

למרות זאת, הערב (מוצ"ש), השתתפו אלפים באירוע קומזיץ חנוכה של המרכז למורשת אשדוד, שבמסגרת אירועי 60 שנה לאשדוד, בהשתתפות חבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף, ראש העיר יחיאל לסרי, מ״מ ראש העיר עמרם כנפו, חבר המועצה ומנהל המרכז למורשת אשדוד אבי אמסלם, ושורה של זמרים - בהם ישי לפידות, אברמי רוט, אהרן רזאל ועוד.

הקומזיץ באשדוד נפתח באמירת תהילים לרפואתו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן, המאושפז בבית החולים 'מעיני הישועה'.

מנהל המרכז למורשת אשדוד וחבר המועצה אבי אמסלם, אמר ל'בחדרי': ״זה אירוע ענק ומיוחד. מעל 1000 בני תורה הגיעו הערב לערב של קדושה עם שירה. מחמם את הלב לראות את האחדות שיש כאן באולם כולל ספרדים, ליטאים וחסידים מכל המגזרים".

כפי שדווח במוצאי שבת שעברה ב'בחדרי חרדים', באירוע קונצרט פיוטים ענק, שהתקיים במוצאי שבת שעברה במסגרת אירועי 60 שנה לאשדוד, בהשתתפות הראשון לציון הגר"י יוסף, רבני העיר, וראש העיר ונציגי המועצה והפייטנים משה חבושה ואליה והב.

הראשון לציון רבי יצחק יוסף התייחס במהלך אירוע הקונצרט למכתב של הרב שרייבר ואמר: "רבותיי, כשעושים ערבי שירה עם רבנים ודברי חיזוק זה מבורך מאוד, בשנת תשל"ג חודש סיון עשו ערב שירה באולם הגדול של היכל שלמה, ואת אותם דברים שאני אומר לכם פה - אבא זצ"ל אמר שם, תבואו בהמוניכם וברכות למארגנים שעושים כאלה דברים".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשבועיים הגאון רבי ישראל בונם שרייבר, המנהיג את הקהילה החרדית בעיר מאז פטירת אביו הגאון רבי פנחס שרייבר זצ"ל, נזעק להזהיר את בחורי הישיבות בחריפות רבה לבל ישתתפו בערבים הללו.

תחת הכותרת 'להשכיחם תורתך' תקף הגר"פ שרייבר את היוזמה: "הראוני מודעה המזמינה את בחורי הישיבות להשתתף בערב בילוי עם קבוצת בעלי גרון רם על טהרת הקודש, ואוי לנו שהוצרכנו לכתוב על דברים פשוטים כאלו שאין מקומו של שום בן ישיבה בכל גיל שהוא ושום ילד תשב"ר במקומות כגון אלו, הגורמים למשתתפים עיוות מוחלט במושגי ההשתוקקות לשלמות".

הרב שרייבר לא הסתפק בכך והמשיך ותקף את האירוע תוך שהוא מסביר כי "גרימת הערצה וסגידה לבעלי הקולות הללו הוא המשך ישיר של תרבות יוון שכל כולה הייתה טיפוח תרבות הגוף".

לסיום, הורה הרב: "על כל המחנכים מוטלת חובה מוחלטת לאסור על כל התלמידים להשתתף שם ללא שום הוראת היתר כלל".

אירוע אשדוד

 







אשדוד הרב שרייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד