י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"רה"מ רשאי לעסוק בתחום התקשורת"

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, השיב הבוקר (א') לפניית התנועה למען איכות השלטון בישראל, בתשובתו הבהיר כי ראש הממשלה רשאי לעסוק בנושא חוק השידור הציבורי • בתנועה לאיכות השלטון תקפו את הודעת היועמ"ש: "תגובה צינית"

נתניהו. צילום: לעמ
נתניהו. צילום: לעמ צילום: עוס גן גרשון, לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, השיב הבוקר (א') לפניית התנועה למען איכות השלטון בישראל, בתשובתו הבהיר כי ראש הממשלה רשאי לעסוק בנושא חוק השידור הציבורי.

"מתוקף תפקידו, רשאי ראש הממשלה לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה" נכתב בהודעת משרד המשפטים.

על רקע הפגנות עובדי התאגיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל לשוב לכס שר התקשורת אותו הוא העביר זמנית לשר צחי הנגבי, זאת בעקבות חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא מנוע מלשוב אל תפקידו כשר התקשורת.

"בתחום התקשורת, ישנם מצבים ספציפיים שבהם ראש הממשלה מנוע מלטפל וחוות דעת על כך נמסרו לראש הממשלה בעבר. מכל מקום מגבלות אלו אינן מקיפות את כל תחום התקשורת וישנם נושאים שבהם ראש הממשלה רשאי להיות מעורב ולא מתעורר לגביהם חשש לניגוד עניינים" נכתב בשמו של היועמ"ש.

נוכח רגישות העניין הובהר לראש הממשלה כי בהמשך לחוות הדעת שכבר נמסרו בנושא, עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עימו קשרי חברות אישית, וכי יהיה עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת יהיה כרוך עם נושאים מעין אלו. לצד זאת, הובהר כי במתכונת הנוכחית, עצם העיסוק בחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 אינו מעורר חשש לניגוד עניינים".

בתגובה, תקפו בתנועה לאיכות השלטון תוקפים הודעת היועמ"ש, "התנועה למען איכות השלטון בישראל מצרה קשות על תגובתו הצינית של היועמ"ש שכולה לולינות מילולית שלמעשה מושכת את השטיח מתחת להודעה הקודמת שלו לבג"ץ, בה כתב שראש הממשלה לא יכהן כשר תקשורת ולא יטפל בנושאים שקשורים בתחום לאור החקירה הפלילית שאליה נדרש ראש הממשלה בעת הזו".

"חמור מכך, היועמ"ש כנראה לא מבין את חומרת המצב במעשי ראש הממשלה ואת הנזק הקשה שנגרם לשוק התקשורת לחופש הציבור ולדמוקרטיה בישראל. עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה תמוהה ולאור קרבתו לראש הממשלה מוטב שלא יעסוק בנושא", הוסיפו בתנועה.
בנימין נתניהו התנועה לאיכות השלטון אביחי מנדלבליט משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד