י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לקראת ל"ג בעומר: דאגה מחילולי השבת בהערכות להדלקה

השנה יחול אי"ה ל"ג בעומר במוצאי שבת. יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, פנה אל השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן בדרישה לפעול באופן שימנע מכוחות המשטרה לחלל שבת תוך היערכותם לאירועי ל"ג בעומר

ל"ג בעומר במירון. צילום: יוסי ועקנין, פלאש 90
ל"ג בעומר במירון. צילום: יוסי ועקנין, פלאש 90

השנה יחול אי"ה ל"ג בעומר במוצאי שבת. יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, פנה אל השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן בדרישה לפעול באופן שימנע מכוחות המשטרה לחלל שבת תוך היערכותם לאירועי ל"ג בעומר.

מוזס מציין במכתבו את העובדה כי בשנים עברו, כאשר ל"ג בעומר חל במוצאי שבת, התקבלו דיווחים מתושבי המקום לפיהם, המשטרה החלה את היערכותה במקום כבר בשעות אחה"צ בעיצומה של השבת, וכי כוחות המשטרה הגיעו והתמקמו באזור בשעה 17:00 מבעוד יום השבת, תוך חילול שבת.
"אני מבקש מאוד, כמי שאמון על כוחות המשטרה, וכמי ששמירת השבת חשובה לו, להנחות את פיקוד המשטרה וכוחות הביטחון הפועלים באזור, להקפיד על שמירת השבת ולהימנע לחלוטין מחילולה.

מאות אלפים עולים להתפלל על קברו של רשב"י במהלך ל"ג בעומר. כולם שומרי שבת ומוקירי המסורת היהודית. בפנייתי זו אני מהווה שליח ציבור עבורם. אני מבקש מכבוד השר, לעשות כל מאמץ על מנת להבטיח כי שום שוטר לא יאלץ לחלל את השבת ולא יהיו חלילה תפילתנו בקברו של רשב"י מבחינת "מצווה הבאה בעבירה".


הריקודים בל"ג בעומר בציון הרשב"י במירון. צילום: בחדרי חרדים

מוזס מסיים את מכתבו בברכת הצלחה באירוע הגדול "אני מודה לך מראש, ומאחל לך כי בעזרת השם, תיצלחו את "מבצע ל"ג בעומר" בצורה חלקה, ללא תקלות, וכי כל מאות אלפי המתפללים יעשו דרכם למירון וממנה בבטחה ובשלום".

יצוין, כי נושא ל"ג בעומר מונח על שולחנו של מוזס לאורך כל ימות השנה, ועתה, לקראת התקרב ל"ג בעומר, הוא מקבל תנופת עשייה ופעילות לטובת אתר הרשב"י ולתועלת המתפללים הרבים. לדברי ח"כ הרב מוזס, הושקעו משאבים רבים ממשרדי הממשלה הרבים, ונעשו מאמצים בכל התחומים כדי שהאירועים יעברו בשלום וללא חריגות.
לג בעומר מנחם אליעזר מוזס גלעד ארדן מוצאי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד