י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפויה החרפה בהפגנות 'הפלג': העריק טולדנו נשפט ל-56 יום

החרפה צפויה בהפגנות 'הפלג': האסיר עליו יצאו למסע ההפגנות האחרונות, שחלקן גלשו להתפרעות ולאלימות - קיבל לפני זמן קצר עונש חמור - 56 ימים בכלא הצבאי • גם חג הפסח וגם ל"ג בעומר - בכלא הצבאי. ומה הסיבה שהחמירו דווקא איתו?

מעצר מפגין במהלך ההפגנות. צילום: מדברים תקשורת
מעצר מפגין במהלך ההפגנות. צילום: מדברים תקשורת

הפרקליטות התקפלה: 56 ימי מאסר נגזרו על העריק ישראל מאיר טולדנו, שבגין מעצרו פרצו מחדש הפגנות 'הפלג הירושלמי'. פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

לאחר שהפרקליטות הצבאית דרשה תחילה לגזור 90 ימי מאסר על העריק ישראל מאיר טולדנו שנעצר ביום הפורים בביתו באופקים, בדיון שנערך היום בבית הדין הצבאי ביפו, הפרקליטות ירדה בה מהבקשה החריגה למאסר הממושך לאחר משא ומתן עם פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר - ודינו נגזר ל-56 ימי מאסר.

גם כך מדובר בעונש חריג ביחס לתקופות המעצר הנגזרות על עריקים מבני 'הפלג' שבעייתם מול רשויות הצבא היא באי התייצבותם בלשכת הגיוס לחתימה על מעמדם כבני ישיבות.

"20 הימים שהוא ישב עד כה בכלא צבאי, ינוכו לו מתוך ה-56 שנגזרו עליו היום" אומר פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, ומוסיף כי בהמשך יגישו בקשה להמתקת הדין על מנת לקצר עוד את משך ימי מאסרו. עוד הוסיף עו"ד שטאובר "נגיש בקשה לחופשה בפסח, על מנת שיעשה את החג בבית כהלכתו".

מניסיונות של 'בחדרי' לבדוק מדוע דווקא הפעם ביקשו להחמיר עם מצבו משפטי עולה התמונה הבאה: הבחור הוא תלמיד ישיבת 'מאירת שמועה' ישיבה שהתפצלה מישיבת גרודנא האשדודית, אך הישיבה עדיין לא הסדירה את מעמדה והיא אינה מוכרת לרשויות הצבא.

בשל כך מצבו המשפטי של הבחור אל מול הצבא נחשב חמור יותר, שכן במידה והמועמד לשירות בטחוני מופיע כרשום בישיבה, ורק טכנית לא הגיע להתייצב ולחתום, ישנם דרכים משפטיות להסבר וטיעונים מדוע לא עשה זאת, וכך להביא להפחתה ממספר ימי המ עצר שהתביעה תדרוש, וממילא גם ממספר הימים שיושתו על הנאשם.



בתוך כך, מוקדם יותר הצהריים ( א') הודיעה הנהלת 'בנייני האומה' על ביטול מעמד למאות עריקים שתוכנן להתקיים השבוע, זאת בשל אי רצונם לעודד פעולות לא חוקיות. הבוקר הודיעו ב'פלג' על המשימה הבאה שלהם - הפגנות באיזור נתב"ג.
הפלג עריק עונש חריג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד