י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדריכי מד"א העבירו סדנא לאנשי הצלב האדום ההודי

במסגרת שיתוף הפעולה הבינלאומי של מגן דוד אדום שחולק עם ארגונים בעולם את הידע וניסיון שצבר, מדריכים בכירים ממד"א נשלחו לחלוק מניסיונם במשך שבועיים עם מדריכי עזרה ראשונה בצלב האדום ההודי

מדריכי מד"א העבירו סדנא לאנשי הצלב האדום ההודי

במסגרת שיתוף הפעולה הבינלאומי של מגן דוד אדום שחולק עם ארגונים בעולם את הידע וניסיון שצבר, מדריכים בכירים ממד"א נשלחו לחלוק מניסיונם במשך שבועיים עם מדריכי עזרה ראשונה בצלב האדום ההודי

הוועד הבינ"ל של הצלב האדום (ה-ICRC) והצלב האדום ההודי פנו למד"א לפני כשנה, בבקשה לסייע בהכשרת מדריכי העזרה הראשונה הבכירים בארגון ההודי. פניה זו באה בהמשך לתכנית ארוכת טווח ולפרסום מדריך עזרה ראשונה חדש ע"י הצלב האדום המקומי וההכרה בצורך להתמקד בהדרכה מעשית ומבוססת סימולציות, תחום בו למד"א ניסיון רב שנים ובהיותו הארגון המוביל בתחום ובמיומנויות המעשיות שמביא.

סדנא ראשונה התקיימה בשנה שעברה ובסדנא השנייה שהתקיימה בשבוע שעבר וממשיכה השבוע, שני מדריכי עזרה ראשונה בכירים ממד"א, הפאראמדיקים אליעז מור ואמיר נמיוט, מתמקדים בתרגול מיומנויות עזרה ראשונה מעשיות עם המשתתפים המשמשים כמדריכי עזרה ראשונה בצלב האדום ההודי. מדריכי מד"א חולקים עם המדריכים ההודים את האמירה שקיימת בארגון הישראלי, על פיה כדי לרכוש מיומנויות בעזרה ראשונה מצילת חיים; 25% מהלמידה היא עיונית ו75% תרגול.

לאחר שתרגלו בשבוע שעבר מיומנויות עזרה ראשונה עם המשתתפים, השבוע יחנכו המדריכים ממד"א את המשתתפים (יחד עם אנשי ה ICRC) שידריכו בפועל אזרחים מן המניין בקורס העזרה הראשונה בתוכנית החדשה. מדריכים אלה יצאו לשטח וידריכו מדריכי עזרה ראשונה נוספים, על מנת למנף את הדרכות העזרה הראשונה בהודו, שהיא מדינה מוכת אסונות ותאונות דרכים.

מדריכי עזרה ראשונה בכירים ממד"א שנסעו להעביר את הסדנא, אליעז מור ואמיר נמיוט: "אנחנו שמחים להיות חלק מהעברת הידע החשוב הזה ולתרום מניסיוננו. גם בעולם של היום, בו הטכנולוגיה משולבת בכל תחומי החיים לא נמצא תחליף ליד אדם שלוחצת על הדימום ברגעים הראשונים של הטיפול הרפואי. עולם התרגול הוא עולם חדש עבור חלק גדול מהמשתתפים והמיומנות הבסיסית שהמדריכים ההודים לומדים להעביר היא הדבר שמציל חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "קיים שיתוף פעולה פורה ורב שנים עם ארגוני הצלב האדום ברחבי העולם, אשר רואים במד"א כאחד מארגוני ההצלה המקצועיים בעולם כולו. אנחנו מצדנו שמחים לשתף בידע הייחודי שנרכש בישראל עם שותפינו בעולם, למטרה החשובה של הצלת החיים וגם על מנת להציג את הפנים האמתיות של ישראל בעולם, ואת האתגרים איתם אנו מתמודדים מידי יום. במגן דוד אנחנו יודעים שלתרגול חשיבות מכרעת וזה אחד מהדברים שמביאים את החובשים והפאראמדיקים שלנו להיות מקצועניים בשטח".

















מדא הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד