א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כך מנסים בפלג הקיצוני למזער את הנזק התדמיתי

אנשי הפלג הירושלמי הקיצוני מנסים למזער את הנזקים התדמיתיים הקשים שספגו עם תיעוד של ילדים ונערים משתוללים בהפגנות: "יש לשמור שהמחאה תיעשה אך ורק על ידי אנשים מבוגרים"

מנהיג הפלג הגר"ש אוירבך. הורה לא להוציא את הילדים להפגנות (שלומי כהן)
מנהיג הפלג הגר"ש אוירבך. הורה לא להוציא את הילדים להפגנות (שלומי כהן)

בשבועות האחרונים, עם התגברות הפגנות של קיצוני הפלג הירושלמי, נחשף הציבור לתופעה חסרת תקדים בה נראים נערים צעירים, לעיתים אף ילדים ממש, המפגינים ומשתוללים וחוסמים כבישים, זאת על רקע ההסתה הנוראית נגד החיילים החרדים וסוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס.

מספר סרטונים שפורסמו לאחרונה, בהם נראים ילדים בין היתר חוסמים את הרכבת הקלה, יורקים ומקללים צעירה חילונית ותוקפים חיילים ועוברי אורח חרדים, אף עוררו סערה גדולה וגרמו נזק תדמיתי לאנשי הפלג.

(ילדים יורקים ומקללים צעירה בסיום הפגנת "העדה-פלג" בירושלים. צילום: חדשות 2)

כעת מנסים בפלג להילחם בתופעה והוציאו הוראה לפיה אסור לילדים ונערים לצאת להפגנות "ספונטניות". במודעה שפורסמה בעיתון הפלס נכתב: "להזהיר גדולים על הקטנים. נתבקשנו לפרסם על דעת רבותינו שליט"א כי בימים אלה כאשר עולם התורה במלחמת קיום מול הקמים עליו לכלותו רח"ל, וההכרח לא יגונה לצאת בזעקת מחאה ברחובה של עיר להרעיש עולם ומלואו עד אשר ילא כאו"א את חובתו כראוי ובשלימות ויחזור לתלמודו.

ילד חרדי חוסם את הרכבת הקלה בירושליםצילום: ילד חרדי חוסם את הרכבת הקלה בירושלים
ילד חרדי חוסם את הרכבת הקלה בירושלים

"ויה"ר שנזכה לראות בקרוב את אסירי עולם התורה יוצאים מיד צר. אמנם יש לשמור על צורת ואופי המחאה שתיעשה אך ורק על ידי אנשים מבוגרים וברי דעת ויש להקפיד שלא יהיו מקרים שנערים צעירים יוצאים מעצמם לרחוב ועושים כפי הבנתם, שיש בזה נזק מכה וכמה טעמים. על כן נתבקשנו להזהיר גדולים על הקטנים ולמנוע דבר אשר פוגע ופוגם בטהרת המערכה אשר לפנינו".

(צילום: נתי בדש)

בפלג הירושלמי אומרים ל"בחדרי חרדים" כי לאחר שראו כי ישנם קבוצות של ילדים שיוצאים להפגין "ספונטנית" ללא כל הוראה מגבוה, ובעקבות היציאה לחופשת בין הזמנים, אז הילדים והנערים "חופשיים" יותר ואינם נמצאים במסגרות חינוך, החליטו לפרסם את ההוראה נגד יציאה להפגנות של ילדים ללא הוראה מלמעלה.


צילום: מחאות החרדים

האם להוראה הזו הנערים הללו יישמעו? "בהחלט. הציבור מאוד ממושמע ואנחנו מקווים שלא נראה עוד אירועים של ילדים ונערים שיוצאים להפגין על דעת עצמם", אומרים בתגובה בפלג הקיצוני.

כזכור, בהפגנות הפלג בשבוע שעבר בבני ברק נראו אך ורק נערים בגילאי 13-14. בפלג לא יודעים לומר האם ההפגנה ביום חמישי האחרון ברחוב ז'בוטינסקי הייתה באישור או שמדובר בהפגנה "ספונטנית".

הפלג הירושלמי הפלג הקיצוני הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד