א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מתח ב'שובו בנים': האם מאסר הרב ברלנד יקוצר?

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט צפויה לדון מחר בבקשתו של מנהיג קהילת שובו בנים, הרב אליעזר ברלנד, בבקשה לנכות שליש ממאסרו. תלמידיו מעריכים: "הבקשה לא תתקבל. המדינה מתנכלת לרבנים"

הרב ברלנד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב ברלנד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט צפויה לדון מחר (שני) בבקשתו של מנהיג קהילת שובו בנים, הרב אליעזר ברלנד, שהודה והורשע במעשים חמורים, בבקשה לנכות שליש ממאסרו

תלמידיו של הרב מעריכים בשיחה עם "בחדרי חרדים" שהבקשה לא תתקבל. "המדינה מתנכלת לרבנים וכמו שלא ניכו שליש לרב פינטו כך לא נראה שינכו לרב ברלנד, למרות מצבו הרפואי הקשה" אומרים מקורביו. בפרקליטות המדינה צפויים להתנגד לבקשת השחרור.

כזכור, הרב ברלנד הודה והורשע בביצוע עבירות חמורות בנשים שהגיעו לבקש את ברכתו ובעקבות כך נדון ל-18 חודשי מאסר, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', וצפוי להשתחרר בספטמבר 2017.

עורכת הדין רותם טובול, פרקליטתו של הרב ברלנד אומרת הערב (א') ל'בחדרי' כי ועדת השחרורים תבחן את הבקשה על סמך הפרמטרים הקבועים בחוק; מאסר ראשון, עבירות ברף הנמוך, מודה ומביע חרטה על מעשיו, שילם פיצוי וישולב בתוכנית טיפולית. "לצד כל אלו, מצבו הרפואי קשה מאוד, האסיר עבר שני ניתוחים גדולים להסרת כליה ומעי וטרם התקבלה החלטה סופית על המשך טיפול" אומרת עו"ד טובול. "נראה כי אדם בן 80 - בנתונים אלו, אינו מסוכן וראוי שישוחרר שחרור מוקדם".

מקורבי הרב זועמים על התנהלות הרשויות בפרשה מתחילתה ועד היום: "יש מי שיעדיף לראות את הרב מסיים את חייו בתוככי הכלא, כמו שהחזיקו את הרב במעצר מתחילת התהליכים ואפילו לא נתנו לו שום חופשות והתנהגו אליו כאחרוני המחבלים - כך אנחנו גם לא מצפים שעם השנאה שיש כאן לרבנים יהיה מישהו שיתעשת ויחליט לתת לרב מה שמקבלים אסירים שיושבים גם על רציחות ודברים נוראיים".

לדבריהם, בשב"ס לא מתרגשים מהעובדה שלאחרונה הרב ברלנד הובל מספר פעמים לבית החולים לטיפולים רפואיים. "רק לאחרונה הוא עבר שתי ניתוחים קשים להסרת גידולים מגופו".

לפני כחודש דחתה ועדת השחרורים את הבקשה לשחרורו של הרב ברלנד על תנאי מטעמים רפואיים, מאחר ובאותה העת שהה בבית חולים בו נותח. "כאשר בית החולים ימצא לנכון להחזיר את האסיר למסגרת שב"ס ותעלה השאלה האם שב"ס יכולים להעניק לאסיר את הטיפול הרפואי הראוי לו, או אז תתכנס הוועדה" קבע בית המשפט.



בתוך כך, על פי דיווח ב"ערוץ 10", "הרב ברלנד עבר במהלך שהייתו בכלא כריתת כליה וחצי מעי הגס בעקבות מחלת הסרטן שהתגלתה בגופו ולא טופלה כראוי בעקבות רשלנות של השב"ס". עוד דווח כי מקורבי מתכוונים להגיש תביעה נגד שב"ס, זאת בטענה כי הביאו להחמרת מחלתו.
הרב אליעזר ברלנד ניכוי שליש מאסר מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד