י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

יורים בתוך הנגמ"ש: בנט וביבי בעימות חדש

בקואליציה עוד לא נרגעו מהעימות האחרון בין נתניהו לכחלון וכבר פתחו חזית חדשה. הפעם, הבית היהודי נגד הליכוד, זאת לאחר שיו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ביקר את מדיניות ראש הממשלה וחטף מיד מהליכוד: "בנט הוא האחרון שיכול להטיף על עמידה בלחצים"

בנט ונתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)
בנט ונתניהו (יונתן זינדל, פלאש 90)

בקואליציה עוד לא נרגעו מהעימות האחרון בין נתניהו לכחלון סביב משבר התאגיד וכבר פתחו חזית חדשה. הפעם, הבית היהודי נגד הליכוד, זאת לאחר שיו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ביקר את מדיניות ראש הממשלה וחטף מיד מהליכוד:

בנט פרסם הערב (ראשון) סדרת ציוצים שבהם הוא מבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת עמדת הליכוד בסוגיה המדינית.

"כתבים רבים שאלו לגבי הבנייה: 1. המדיניות החדשה היא מאוזנת וסבירה בתנאי שאכן תתבצע בפועל. אין מגבלה כמותית. מנסיוני נצטרך לוודא שהיא מיושמת", צייץ בנט.

"2. יש כאן החמצה אסטרטגית. במקום להציב אלטרנטיבה (תכנית ריבונות בC, אוטנומיה וכו) היינו פאסיביים, וכך חזרנו לsame old של שתי מדינות שלא תוביל לשום מקום חוץ מתסכול".

לדבריו של שר החינוך, "אין לי להלין כי זו מדיניות נתניהו המוצהרת (שתי מדינות). אנחנו, הבית היהודי, עם 8 מנדטים הצלחנו לבלום שחרור מחבלים ישראלים, להעביר הסדרה, עמונה ועוד".

"אבל בשביל שינוי פרדיגמה, מנסיגות/בר אילן לריבונות ואוטונומיה זקוקים ל25 מנדטים. שואלים מה ההבדל בינינו לבין ליכוד: ‏זה ההבדל. להמשך ניהול טקטי ותימרון, הליכוד בסדר. לשינוי עומק, רק בית יהודי גדול".

"בינתיים, נוודא ביצוע של מדיניות שסוכמה. ‏הסיפור אינו הנשיא טראמפ, אלא עמדת ממשלת ישראל. מכיון שלא הנחנו יוזמה ישראלית נחושה על השולחן, את הואקום מילא שתי מדינית. כאמור, זו החמצה היסטורית. בחיים צריך לנצל הזדמנויות. (כך פעלתי בהייטק ובכלל). אך אנו אופטימיים. נמשיך לדחוף ובסוף נממש".

בנט המשיך לעקוץ את נתניהו גם בנודא הביטחוני: "‏מילה אחרונה על קלע דוד/כיפת ברזל: בהגנה לא מנצחים מלחמות. אסור שעימות מול חמאס ייקח 50 יום. מדיניות ישראל חייבת להיות: ניצחון מוחלט. זהו".

בליכוד לא אהבו את דברי הביקורת של שר החינוך ומסרו בתגובה כי "משעשע לקרוא את ציוציו של בנט על ראש הממשלה נתניהו, שפועל בנחישות, בתבונה ובאחריות למען ביטחון ישראל ולמען ההתיישבות".

עוד תקפו בליכוד: "בנט הוא האחרון שיכול להטיף על עמידה בלחצים כשהוא כשר חינוך נכנע לכל אורך הדרך ללחצים של הקרן החדשה בתוך משרד החינוך ומשאיר את מחמוד דרוויש בתוכנית הלימודים, נותן קביעות כאחראית על לימודי אזרחות לאשת שמאל קיצוני ומעלים עין מההסתה הפלסטינית בבתי הספר במגזר הערבי ובמזרח ירושלים שממומנים על ידי משרד החינוך בראשו הוא עומד".
נפתלי בנט בנימין נתניהו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד