ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

כחלון מבקר בחריפות את נתניהו: "שילמתי מחיר אישי על האחריות"

על רקע סיום המשבר הפוליטי סביב תאגיד השידור, ראש הממשלה נתניהו, ושר האוצר כחלון נפגשו היום בפומבי באירוע חתימת הסכם הגג לבניית 17,000 יח"ד בבית שמש • כחלון תקף את נתניהו: "אם היינו הולכים לבחירות, אף אחד לא היה כאן היום" • צפו

נתניהו, וכחלון היום בבית שמש. צילום: פלאש90
נתניהו, וכחלון היום בבית שמש. צילום: פלאש90

על רקע סיום המשבר הפוליטי סביב תאגיד השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו היום בפומבי באירועי חתימת הסכם הגג לבניית 17,000 יח"ד בעיר בית שמש, כשהשניים מנצלים את הבמה להתייחסות למשבר שהיה.

לעומת נתניהו, שביקש בנאומו לגשר על הפערים שיצר המשבר שהקים, ואמר כי "צריך להשקיע יחד", העדיף כחלון לבקר בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה.

נתניהו אמר: "התכנית הזאת עכשיו הולכת להכפיל את בית שמש. זה הישג כביר. אני רואה את העיר הופכת לעיר גדולה במרכז הארץ. היא מתפתחת בקצב מהיר מאוד. יש חרדים, חילונים, מסורתיים, אשכנזים, ספרדים, עולים חדשים - אנחנו מצווים בכל חלק של ארצנו ב"שבת אחים גם יחד".

"אני ער לבעיות, חבריי השרים ערים לבעיות, אבל בשילוב ידיים אפשר לפתור אותן. הארץ הזאת והעיר הזאת הם של כולנו ויש מקום לכולם. אנחנו בכוונה ליצור עתיד נהדר. אני רואה בעיני רוחי את בית שמש מגיעה לחצי מיליון תושבים - וצריך להשקיע יחד".


נתניהו בבית שמש

כחלון, שנשא דברים אחרי נתניהו, לא חסך במילותיו ואף התייחס לעובדה שראש המממשלה ביקש לשאוב את המדינה למערכת בחירות.

"עברנו משבר בשבועות האחרונים" אמר כחלון בנאומו. "אם היינו הולכים לבחירות אף אחד לא היה כאן היום. הזוגות הצעירים היו הולכים לקרוא תהילים. גם הנכים היו צריכים לחכות שנה נוספת להעלאת הקצבאות.


כחלון בנאומו

"בדקתי את זה במקומות שרבים בעולם" אמר כחלון. "בבחירות אתה יודע איך אתה נכנס, אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא. ‏האחריות שגילינו פה היתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. כמו שאמרתי בעבר, אני מוכן לשלם את המחיר בשביל הזוגות הצעירים. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה".

ח"כ אייכלר הגיב לדבריו של כחלון ואמר כי: "בזכות התהילים שלהם, קיבלתם שכל ולא התפרקתם...".

יו״ר ש״ס השר דרעי אמר בכנס בבית שמש: ״זכיתי להכריז על בית שמש כעיר לפני שנים רבות ואני שמח להיות כאן כשמכריזים על הכפלתה. האתגר הגדול של העיר זה לשמור על האחדות כל חלקי האוכלוסיה בעיר״.


דרעי בבית שמש

עוד מהשר דרעי בבית שמש: ״אני רוצה לומר לך השר כחלון. קיבלת החלטה טובה ואמיצה לא ללכת לבחירות. כיהנתי כשר בממשלות שמיר ורבין ואני אומר שזו הממשלה החברתית הטובה ביותר שאני מכיר״.

שר הבינוי והשיכון האלוף יואב גלנט, שהוביל את חתימת הסכם הגג - אמר היום באירוע כי "בית שמש היא העיר הראשונה, בה נותן הסכם הגג מענה משולב לאוכלוסייה הכללית ולאוכלוסייה החרדית. אנו פועלים מתוך הבנה כי חיוני לקיים רב תרבותיות ולפעול מתוך המאחד ולא להיבנות זה על חשבון זה מתוך ניכור וקיטוב".

גלנט הוסיף כי "זמן ומחשבה רבים הושקעו במציאת פתרון ייחודי לכלל האוכלוסיות בבית שמש. זהו מקרה בוחן עבור החיים המשותפים של האוכלוסייה הכללית והאוכלוסייה החרדית במקומות רבים ברחבי הארץ. תקוותי היא כי מודל זה יצליח ויהווה מופת לחיים של שותפות והדדיות".

כאמור, טקס חתימת הסכמי הגג נערך הבוקר (שני), בעיריית בית שמש, לבניית 17,000 יח"ד בשכונות רמת בית שמש ד' וה'. לפי ההסכם, בשנים הקרובות ישווקו אלפי יחידות דיור מדי שנה. יתרת יחידות הדיור בהסכם ישווקו בתקופה שלאחר מכן.

מדובר בבשורה של ממש עבור העיר בית שמש, העתידה להכפיל את מספר תושביה בשנים הקרובות ולספק פתרונות דיור עבור אלפי משפחות. הטקס החגיגי מתקיים באודיטוריום ברנקו-ויס בעיר, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט, שר הפנים אריה דרעי, ראש העיר משה אבוטבול, משה מונטג מחזיק תיק תכנון הבניה בעיר, וכן ראשי ערים, אישי ציבור ומכובדים רבים.

ראש העיר משה אבוטבול המשמש גם כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי אומר כי האירוע החגיגי אליו צמרת השלטון בישראל מסמל את הבשורה הגדולה של בניית אלפי יחידות דיור בעיר בית שמש המיועדות לכלל המגזרים - "בית שמש עומדת להפוך למטרופולין החדש של ישראל, כאשר לצד עשרות אלפי יחידות דיור שייבנו במקום, אנחנו דואגים גם למרכזי תעסוקה ומסחר עבור התושבים".

משה מונטג, מחזיק תיק התכנון והבניה אומר, כי "הסכם הגג נחתם לאחר שנים ארוכות של מו"מ מול משרדי הממשלה ובס"ד אנחנו מברכים על המוגמר. נמשיך ללוות את כל תהליך המכרזים, הבניה והפיתוח ונאיץ את המהלך עבור הציבור הגדול הממתין לפתרונות הדיור". לקראת הסכם הגג הפיקה לשכת הדובר בעיריית בית שמש, מפה עדכנית של בית שמש הגדולה המורחבת, אשר תוצג ותחולק גם למשתתפי הטקס.
בית שמש משה אבוטבול נתניהו משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד