כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אנטישמיות בשבדיה: המרכז היהודי נסגר

בעקבות גילוי כתובות נאצה ואיומים על מרכז יהודי בצפון המדינה הוחלט על סגירתו • דוברת המרכז היהודי: "החלטנו לסגור את המרכז בגלל הפגיעות והאיומים הקשים. ההורים חוששים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר"

צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90

אימה בשבדיה: הקהילה היהודית במדינה חוששת בעקבות כתובות גרפיטי אנטשימיות שרוססו על קיר מרכז יהודי בעיר אומאה שבצפון מזרח המדינה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', המרכז נסגר לפעילות לאחר שהתגלו סביבותיו כתובות גרפיטי מאיימות שכללו את הכיתוב "אנו יודעים היכן אתם גרים", יחד עם צלבי קרס וכתובות נאצה נוספים נגד יהודים.

האירוע התרחש אתמול (ראשון) בעיר אומאה שבצפון מזרח המדינה, בה מתגוררים כ-120 אלף תושבים. מיד לאחר המקרה החליט האיגוד היהודי המקומי לסגור את המקום ולהפסיק את כלל פעולותיו.

דוברת האיגוד היהודי קרין שוברג, סיפרה לתקשורת המקומית על החלטתם לסגור את המרכז "בגלל הפגיעות והאיומים הקשים" והוסיפה כי המרכז קיבל גם מיילים מאיימים שכללו אופי נאצי. "יותר מדי דברים קרו בזמן האחרון בקהילה היהודית, ההורים היהודים חוששים ולא מרגישים בטוחים לשלוח את הילדים שלהם לבתי הספר. הילדים שלנו לא צריכים לחיות בעולם שבו הם צריכים להתבייש על מה שהם, וזה מאד מקשה על החיים פה בעיר".

בשנת 2015, פירסמה האגודה האנטי-גזעית 'אקספו' השבדית, כי הפעילות הניאו-נאצית בשבדיה הוכפלה בשלוש השנים האחרונות. דו"ח 'אקספו' גילה כי הפעילות הנאצית חזקה ביותר בצפון שוודיה, מיקומו של המרכז היהודי שרוסס אתמול בכתובות הנאצה.
שבדיה אנטישמיות מרכז יהודי אומאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד