ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

גדעון סער יטיל הערב את הפצצה: "אני חוזר"

אחרי שנתיים וחצי של פסק זמן פוליטי, יכריז הערב גדעון סער באופן רשמי על חזרתו לפוליטיקה ועל כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד • וגם: נתוני הסקרים שהובילו את סער בחזרה לזירה

גדעון סער. צילום: פלאש 90
גדעון סער. צילום: פלאש 90

למרות שהמשבר הפוליטי סביב התאגיד – תם, ריח הבחירות עדיין באוויר. הערב, צפוי השר לשעבר גדעון סער, להודיע על חזרה רשמית לחיים הפוליטיים וככל הנראה גם על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד ולרשת את כס ראשות הממשלה מידיו של בנימין נתניהו.

סער יקיים הערב אירוע הרמת כוסית לרגל חג הפסח – בסניף הליכוד בעכו, שם כאמור הוא הולך להטיל את הפצצה. אחרי פסק זמן ממושך של שנתיים וחצי, שבהן הוא התמקד בעיקר בתא המשפחתי שלו – הוא צפוי להודיע על חזרה לפוליטיקה, כך דווח בערוץ 2.

כזכור, לפני כחודשיים, "בחדרי חרדים" פרסם סקר ייחודי שנערך על ידי מכון 'מדגם' של מנו גבע, שבדק, למי הסיכויים הרבים להפוך ליו"ר הליכוד הבא, במידה ושלל הפרשיות המקיפות את הנוכחי - בנימין נתניהו יבשילו למשהו משמעותי, שיביא לשינוי בדמות המנהיג הבא של 'המחנה הלאומי'.

השאלה שהוצגה בפני 500 המשתתפים בסקר היא: "לאחר תקופת בנימין נתניהו, מי המועמד המתאים ביותר לדעתך, לתפקיד יו"ר הליכוד והמועמד מטעם הליכוד לתפקיד ראש הממשלה". התוצאות היו ברורות, בכל היבט שהוא, גדעון סער נחשב למועמד המוביל. זאת על אף שהוא נמצא כעת מחוץ ל'משחק הפוליטי' ואינו מחזיק בתפקיד.

מקרב כלל המשיבים: 23 אחוזים סברו שסער המועמד המתאים. במרחק של כמעט עשרה אחוז ממנו, ניצב השר לביטחון פנים גלעד ארדן עם 14 אחוזים. אחריו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת עם 11 אחוזים. שר התחבורה ישראל כץ רק עם 7 אחוז.

בסקר נוסף – שפורסם בערוץ הכנסת - ונערך על ידי מכון פאנלס, נבדק - מי המועמד המתאים ביותר להנהיג את הימין ככלל, במידה ונתניהו ייאלץ לפרוש - והמועמדים האפשריים שנכללו בו היו גם פוליטיקאים מחוץ לליכוד, בהם שרים בכירים בממשלה הנוכחית. גם עליהם גבר סער ובפער ניכר.

בקרב כלל המשיבים על הסקר, נמצא במקום הראשון כאמור גדעון סער עם 29%, אחריו שר החינוך נפתלי בנט עם 13%, שר האוצר משה כחלון עם 8%, שר הביטחון אביגדור ליברמן עם 7%, שר התחבורה ישראל כץ 5%, שרת התרבות מירי רגב 5% וצחי הנגבי שר התקשורת הטרי קיבל 3%.

גם בקרב מצביעי הימין סער הוביל על פני האחרים בשאלת אחוזי התמיכה שישיג במידה ויעמוד בראשות מפלגה בבחירות, עם 21 אחוזים, בנט משתווה אליו בקרב הימין גם הוא עם 21. ליברמן עם 11. כץ עם 7. רגב עם 6. כחלון עם 5 והנגבי אחרון ברשימה עם 4 אחוזים.
גדעון סער בחירות הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד