י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"מצאנו אותו ללא דופק": ילד נחנק מחבל שנתפס במעלית ומצבו אנוש

ילד חרדי כבן 10 נפצע אנושות כתוצאה מחבל שנכרך סביב צווארו כאשר קצהו השני נתפס במעלית • צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לילד טיפול רפואי ראשוני כשהוא מחוסר הכרה והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם תוך כדי פעולות החייאה ומצבו מוגדר אנוש

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה צילום: ארכיון

אסון בבית שמש: ילד חרדי כבן 10 נפצע אנושות כתוצאה מחבל שנכרך סביב צווארו כאשר קצהו השני נתפס במעלית.

בשעות הצהרים (ב') אירע אסון ברחוב תכלת מרדכי בבית שמש. ילד כבן 10 שיחק עם חבל בסמוך למעלית בבניין מגורים, כאשר צידו האחד של החבל נתפס במעלית שהחלה לנוע, צידו האחר נכרך סביב צוואר הילד והוא נחנק.

צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לילד טיפול רפואי ראשוני כשהוא מחוסר הכרה והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם תוך כדי פעולות החייאה ומצבו מוגדר אנוש.

העתירו בתפילה עבור הילד יחיאל בן גולדא לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

חובש רפואת חירום כונן מד"א על אופנוע ירמיהו קלפהולץ סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בתוך המעלית ילד כבן 10 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הוצאנו אותו לחדר המדרגות ושם הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות וכאשר חזר הדופק התחלנו בפינוי לבתי חולים תוך המשך הטיפול הרפואי הנדרש כשמצבו מוגדר קשה".

דובי מרגלית מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים של איחוד הצלה שגרים בסמיכות למקום, ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ולמרבה הנס חזר דופק. השכנים סיפרו כי הילד איבד את ההכרה במהלך משחק עם המעלית שנסגרה עליו והוא נחנק. בשלב זה מצבו מוגדר קשה אך יציב".

צוותי משטרה נמצאים בזירה ובודקים את פרטי המקרה.

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים:
משנת 2010 עד שנת 2016 מתו 38 ילדים במהלך חופשת פסח (חופש פסח מוגדרת כל תקופת החופש מבית הספר).

במהלך חופשת פסח שנת 2015 מתו 5 ילדים.
במהלך חופשת פסח שנת 2016 מתו 8 ילדים.

אורלי סילבינגר מנכלית ארגון בטרם לבטיחות ילדים:
על ההורים ללמד את הילדים כי אזור המעלית והמעלית אינם משחק ילדים ויוודאו כי הילדים מבינים זאת. יש להדריך ילדים כיצד לנהוג בזהירות: לא להשתולל בתא בזמן נסיעה, ולא להכניס חפצים שיכולים להיתפס ולהפריע לנסיעה תקינה של המעלית.

הילדים נכנסו לחופשת הפסח וההורים עדיין עובדים. אנו חווים עלייה בהיפגעות הילדים כשאינם נמצאים במסגרות החינוך הקבועות, תחת השגחה, למשך שעות רבות. שהות כזו עלולה לעיתים להוביל להתנהגויות מסכנות שחלקן נובעות מסקרנות הילדים וחוסר הבנה של סכנות. מומלץ לתכנן עם הילדים סדר יום ופעולות מוסכמות מראש כדי לשמור על שגרה בטוחה. כמו כן יש להנחות את הילדים מה מותר ומה אסור בהתאם לגילם וליכולתיהם. חשוב לחזור ולשנן גם עם ילדים יותר גדולים כללי בטיחות.
בית שמש חנק מעלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד