כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ראש הישיבה בשיחה מחו"ל: "אני מדוכא בנכר" • האזינו

הגאון רבי חנוך כהן, ראש ישיבת 'באר התלמוד' בירושלים ומגדולי ראשי הישיבות הספרדיות, המריא בסיום זמן החורף לארה"ב יחד עם אביו ראש המוסדות הגאון רבי יהודה כהן, בכדי לגייס כספים לטובת הישיבה • ראש הישיבה בקו המידע של הישיבה: "כשאני ברחובות, אני מדוכא"

הגאון רבי חנוך כהן ראש ישיבת באר התלמוד
הגאון רבי חנוך כהן ראש ישיבת באר התלמוד

הגאון רבי חנוך כהן, ראש ישיבת 'באר התלמוד' בירושלים ומגדולי ראשי הישיבות הספרדיות, המריא בסיום זמן החורף לארה"ב יחד עם אביו ראש המוסדות הגאון רבי יהודה כהן, בכדי לגייס כספים לטובת הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ראש הישיבה טרם הספיק להיפרד מתלמידיו קודם הנסיעה, ואתמול (ראשון) עלה ראש הישיבה לדבר בפני הבחורים באמצעות קו המידע של הישיבה.

בדבריו אמר ראש הישיבה: "שלום וברכה לכל ידידיי בני הישיבה. אני מאד מאד מתגעגע אליכם לארץ הקודש ולירושלים עיר הקודש, ממש כפשוטו, מרגישים שנמצאים בישיבה הקדושה בתוך כל בני העלייה המיוחדים של הישיבה, מרגישים את ההתרוממות את ההתעלות, הסתובבתי ביום שישי בין הגויים והרגשתי איזה הבדל יש בין היום שישי בירושלים בישיבה, לבין היום שישי בנכר איפה שאני נמצא, באמת חבל שאנחנו לא יודעים להעריך כראוי במקום שלומדים שהזמן שלנו יהיה מוקדש לעבודת ה' ולימוד התורה".



"אנו לא יכולים להיפגש כרגע ולדבר, אבל כולנו צריכים להתחזק ולנצל את הימים הגדולים האלה ניצול הזמן לחזרות וניצול הזמן בלימוד ועבודת ה' כדי שנכין את עצמנו כראוי לימים הגדולים הבאים לפנינו ונזכה במהרה בימינו כולנו להיות בירושלים עיר הקודש בבית המקדש, ולזכות לאכול מן הפסחים ומן הזבחים ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים, להתראות וכל טוב לכולם".

הקריין בקו - אחד התלמידים - אמר לראש הישיבה: "התלמידים חייבים הרבה הכרת טוב לראש הישיבה, ואנו נתפלל שהמסע יצליח" ראש הישיבה השיב: "צריכים הרבה רחמים וסיעתא דשמיא. זו עבודה לא פשוטה ולא קלה".

הקריין אומר: "אמרתי לבחורים שהראש ישיבה מדבר מחו"ל, הוא מדוכא" ועל כך השיב ראש הישיבה: "היום אני פחות מדוכא כי ביום ראשון אפשר ללמוד ואני בבית המדרש, אבל כשאני ברחובות אני מדוכא". ראש הישיבה שב על דבריו "אבל היום זה מצב יותר טוב כי אני בבית המדרש".
הרב חנוך כהן ישיבת באר התלמוד נכר גויים שיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד