כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צפו • דרעי ללוחם השבת: "אתה רוצה לנאום במקומי?"

בעת נאומו של שר הפנים דרעי בועידת 'דה מרקר', התפרץ לדבריו קובי ברמר, ממובילי מאבק הסוחרים נגד מסחר בשבת, שטען כי "המסחר בשבת במשמרתו של שר הפנים הגיע לשיא של כל הזמנים והתפשט לכ-20 אחוז ממרכזי הקניות והמסחר בישראל" • דרעי הגיב: "למה אתה אומר שאני לא עושה את התפקיד שלי? תמתין קצת, אתה רוצה לנאום במקומי? שמעתי אותך"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

היום התקיימה ועידת הערים המתחדשות בבת ים של 'דה מרקר', בה נאם שר הפנים אריה דרעי בעניין סוגיית האיחוד עם תל אביב, תוך התייחסות לפרשת המרכולים הפתוחים בשבת בת"א.

בעת נאומו של שר הפנים, התפרץ לדבריו קובי ברמר, ממובילי מאבק הסוחרים נגד מסחר בשבת, שטען כי "המסחר בשבת במשמרתו של שר הפנים הגיע לשיא של כל הזמנים והתפשט לכ-20 אחוז ממרכזי הקניות והמסחר בישראל".

ברמר טען בנוסף כי בניגוד להבטחותיו של שר הפנים שנבחר כמי שמייצג את ציבור השקופים והציבור החרדי בישראל, בעלי העסקים הקטנים ממשיכים להיפגע מידי יום מהמסחר בשבת ומתחרות מסחרית לא הוגנת, "הגיע הזמן לא לפחד פה".



דרעי השיב לברמר: "למה אתה אומר שאני לא עושה את התפקיד שלי? תמתין קצת, אתה רוצה לנאום במקומי? שמעתי אותך. העיקר לא לפחד כלל".

בהמשך דבריו אמר שר הפנים: "זכיתי לאפשר יותר עצמאות ואפשרויות לרשויות המקומיות, הפניית המשאבים למיעוטים, פריפריה, רשויות חלשות. ההתחייבות משרד הפנים כלפי האזרח הוא לתת סל שירותים בסיסי שוויוני ולא משנה אם הילד בבת ים, תל אביב או בראשון, ירוחם או דימונה. ילד צריך לקבל את אותם חוגים ואותם רמת שירותים. לכן כשבת ים רוצה לתת לתושביה את השירות הטוב ביותר, יש בעיה. היא זקוקה לעזרה".

דרעי הוסיף כי הוא מודע לבעיה שיש בישראל המון רשויות מקומיות, 257 במספר ולדבריו מדובר במספר עצום. יש מעלות בהנהגה מקומית, אך יש חסרונות רבים בתקציב ולצערנו דברים באים על חשבון התושב. העיריות משנות את פניהן ואנחנו כמשרד פנים צריכים להסתגל קדימה ולהתאים עצמנו להתפתחות האדירה שקורת. אנחנו נערכים ומכינים כלים, הקמנו ועדות גאוגרפיות במטרה להמשיך בצדק חלוקתי ושיוון חברתי כדי שכולם יוכלו ליהנות משירותים מוניציפליים כמו הערים המבוססות.

לדבריו, "יחד עם זאת אל לנו להתעלם מהעובדה שקשה במדינת ישראל לאחד רשויות מקומיות. בעבר ניסיתי לאחד בין מבשרת ציון לירושלים ולא הצלחתי. הבנתי את הצורך בהנהגה לכל קהילה. יש איחודים קטנים מודיעין מכבים רעות, יהוד מונסון דלית, אך בשפת המעשה, לאחד זה לא דבר פשוט, אבל הכורח גובר על הכל. בבת ים טענו שיש הצדקה לעשות זאת, האם באמת זה הפתרון לבת ים? מסקנות הועדה שקמה לנושא על שולחני ואני מבטיח לעיין בהם בכובד ראש ולתת מספיק זמן להחלטה לפני שיתקיימו הבחירות לרשות המקומית ב 2018".

עוד הוא הוסיף: "בינתיים ניתן ללמוד ממודל האשכולות המוצלח: שת"פ בין רשויות. קמו אשכולות בצפון, גליל מערבי ובדרום, התארגנות וולונטרית יפה והם התחילו לעבוד ביחד לעשות שירותים משותפים ביחד. לקחתי זאת כאתגר והעברנו את חוק האשכולות הוא חוק מהפכני, מודל מדינות מודרניות בעולם. בכוונתנו לחזק את האשכולות הקיימים ואנחנו נוציא קול קורא לעוד אשכולות חדשים כדי לצמצם את הרשויות המקומיות".

חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק התייחס לשאלת האיחוד בין בת ים ותל אביב והסביר כי: "בני ברק לא תצליח להתאחד עם אף עיר ובואו נשים זאת על השולחן. אף עיר לא תסכים לראש עיר חרדי, לבני ברק יש ציביון מיוחד ולא ניתן לאחד אותה עם אף עיר וזה לא בהכרח נכון לה".
שבת אריה דרעי מרכולים קובי ברמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד