י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הנערים של 'אהליך' מגישים סינגל בדרך לאלבום: 'רכבת הרים' • קליפ

'רכבת הרים' זה שמו של השיר הראשון שמגישה קבוצת הנערים של המוסד הייחודי 'אהליך', מתוך האלבום המלא שיופק בהמשך • על הלחן רשום איש החינוך אבי אברהם, על המילים - התלמיד רפאל שמלוב, ועל העיבוד שימי סקלר • צפו בקליפ

הנערים של 'אהליך' מגישים סינגל בדרך לאלבום: 'רכבת הרים' • קליפ

"אני מרגיש שעשיתי משהו בחיים שלי, והצלחתי. עכשיו אני יודע שאני מסוגל גם להרבה יותר מזה". השיר החדש בביצוע מגמת מוזיקה וכישורי חיים של המרכז החינוכי 'אהליך' מעניק הצצה ל'ניתוח לב פתוח' מעולם ההתמודדויות שבחיי הנערים.

את הדימוי של החיים כלונה פארק לקחו הנערים במגמת המוזיקה הטיפולית שבמרכז התורני "אהליך" (ממוסדות 'שתילים') כמטאפורה וכמוטו לחיים עצמם. זו גם היתה ההשראה לשיר הבכורה התוסס והאופטימי שלהם שיוצא כעת, ומעניק הצצה למסע האישי ברכבת הרים משלהם שעברו בחייהם, בהתמודדויות מבית ומחוץ, עד שמצאו את מקומם.

"השימוש בדימוי הזה הוא כדי להמחיש לנערים ולסביבתם את הסחרחורת והאינטנסיביות אותה עובר כל מי שנמצא בגיל הנעורים, מתמודד באופן רציף עם עליות וירידות, עם גירויים חיצוניים מפתים, ולחדד את המסרים האופטימיים, מתוך תקווה שנלמד להסתכל על החיים בפרספקטיבה הנכונה ולרכוש כלים אמיתיים להתמודד", מתאר המנהל החינוכי, הרב נתן צבי פינקל.

"המוזיקה היא כלי עוצמתי ומהנה שמלווה חלק ניכר מחיינו. היא יכולה להשפיע עלינו בשני כיוונים: גם מבחוץ כלפי פנים - לווסת ולשנות לנו את מצב הרוח בהתאם, וגם להשפיע מבפנים לבחוץ - כדי להוציא ולבטא רגשות שיושבים לנו בלב ומחפשים דרך לצאת. אחת המטרות המרכזיות שלנו במגמה זה לעבור תהליך עם אפיק חינוכי-טיפולי, שמלבד הלימוד וההתנסות המקצועית בעולם המוזיקה ייתן לנו ערך מוסף ובו נלמד על עצמנו ועל מהות החיים". מסביר הרב אבי אברהם, איש חינוך וטיפול, האחראי על מגמת המוזיקה וכישורי חיים שב"אהליך".

לצורך הפקת השיר המוגש קליפ מושקע חברו יחדיו מספר תלמידים בשיתוף פעולה עם האחראי על מגמת צילום ועריכה הקיימת במסגרת.

על הלחן חתום ר' אבי אברהם, המילים נכתבו על ידי התלמיד רפאל שמלוב, על מלאכת העיבוד הופקד המעבד שימי סקלר, על המיקס והסאונד אבי ז'נו ועל צילום ועריכת הקליפ אחראים ר' דוד ברוך והתלמידים במגמה.

השיר הקבוצתי הראשון שיצא מהווה את יריית הפתיחה לאלבום שלם שיופק במהלך השנה במסגרת ויכלול שירים נוספים בנושאים מגוונים, אותם כתבו וביצעו הנערים לפי בחירה מתוך רפרטואר הרגשות האישי שלהם, בליווי מקצועי צמוד.

"אני מרגיש שעשיתי משהו בחיים שלי והצלחתי בו" משתף רפאל שמלוב, שמבצע את השיר ואף היה שותף לכתיבתו, "תמיד היתה לי מטרה בחיים לשמח את הסביבה שלי ולא ידעתי איך. השיר הזה בעצם מספר עלי ועל כולנו, מבטא את הקושי והמשברים של החיים שאיתם אנחנו מתמודדים תמיד. בשבילי המוזיקה היא הדרך להתגבר על המשברים ואני שמח שדרכה הצלחתי להעביר גם לאחרים את המסר שעזר לי אישית כל כך להיות מאושר. בהתחלה לא האמנתי בעצמי שאני יכול להגיע לזה ולהוציא שיר, עכשיו אני יודע שאני מסוגל גם להרבה יותר מזה".

אהלך שתילים רכבת הרים סינגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד