י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ועדת השחרורים החליטה: עונשו של הרב ברלנד יקוצץ בשליש

ועדת השחרורים החליטה לקצר שליש בעונשו של הרב ברלנד שמרצה עונש מאסר לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים • השחרור יעוכב בשבוע לערעור של הפרקליטות

הרב ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב ברלנד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת השחרורים החליטה לקצר שליש בעונשו של הרב ברלנד שמרצה עונש מאסר בכלא איילון לאחר שהודה והורשע במעשים חמורים. השחרור יעוכב בשבוע לערעור של הפרקליטות. זאת בניגוד להערכות.

עו"ד רותם טובול, פרקליטתו של הרב ברלנד אמרה ל'בחדרי' מיד לאחר ההחלטה "אני עדיין לא מעכלת". עורכת הדין בירכה על ההחלטה "מדובר באדם בן 80 חולה מאוד. הוא הביע חרטה מלאה על מעשיו במתלוננות והפגיעה במתלונן - וביקש את סליחתם בדיון".

במידה ולא יוגש ערעור על ידי הפרקליטות, הרב ברלנד ישהה בתנאי מעצר בית מוחלט במלונית הסמוכה לבית החולים הדסה עין כרם".

בהחלטת ועדת השחרורים נכתב בין היתר: "שחרורו של האסיר יהיה ישירות למלונית הסמוכה לבית החולים הדסה מדלת לדלת. חברת אבטחה "צוות 5" תפעל בהתאם למתווה שצוין במסמך שהוגש לעיון וועדת השחרורים מיום 2.4.17. האסיר ישא בכל ההוצאות הכרוכות בשהותו במלונית ובמימון צוות האבטחה".

"לנוכח חג הפסח הקרב ובא, הובהר לאסיר ששהותו בחג תהיה אך ורק במלונית כאמור לעיל ולא בכל מקום אחר", זאת כאמור במידה ולא יוגש ערעור.

"האסיר יוכיח להנחת דעתה של הוועדה בישיבת המעקב הראשונה שנקבעה לתאריך 20.4.17 כי נקט בכל האמצעים הדרושים עליהם סוכם עמו במהלך הדיון לפיהם יובטח שלומם של כל המתלוננים בפרשה זו באופן שלא יאונה להם כל רע מעתה ועד עולם".


הרב ברלנד בבית המשפט לפני מאסרו. צילום: אלי שלזינגר
הרב אליעזר ברלנד ניכוי שליש כלא איילון מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד