כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אבל: הגאון רבי יהודה אריה הרשלר זצ"ל - מראשי ישיבת בית מתתיהו

מבני ברק מגיעה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הגאון רבי יהודה אריה הרשלר זצוק"ל מראשי ישיבת 'בית מתתיהו' ומגדולי התלמידי חכמים שבה, שנפטר לאחר שנות ייסורים קשים ומרים והוא בן 71 בפטירתו • תולדותיו וסיפור חייו

הגאון רבי יהודה אריה הרשלר זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין
הגאון רבי יהודה אריה הרשלר זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין

אבל בעולם התורה והישיבות. מבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק מגיעה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הגאון רבי יהודה אריה הרשלר זצוק"ל מראשי ישיבת 'בית מתתיהו' ומגדולי התלמידי חכמים שבה, שנפטר לאחר שנות ייסורים קשים ומרים והוא בן 71 בפטירתו.

הגרי"א הרשלר זצ"ל נולד בבני ברק בכ"ט אב תש"ה לאביו הצדיק רבי שלמה הרשלר זצ"ל שהיה ידוע כבקי בכל התורה כולה, ואמו מרת העניא פסיה ע"ה לבית גרשונוביץ אחותה של הרבנית ליפקוביץ אשת הגרמ"י זצ"ל.

בבחרותו למד וקנה את תורתו בישיבת פוניבז'. כבר בבחרותו היה מעמלי התורה המסולאים בפז, ודובר בו נכבדות. רבי יהודה אריה היה מגדולי תלמידיהם של ראשי הישיבה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל והגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל.

גם לאחר נישואיו עם רעייתו מרת פנינה, בתו של רבי חיים ברלין זצ"ל מירושלים, המשיך לדבוק במורו ורבו מרן הרב שך והלך לאורו כל חייו. לאחר מכן דבק במרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל וביבלחט"א הגר"ש אויערבך.

עם הקמת ישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק בשנת תשמ"ב, על ידי הגאון רבי ברוך ויסבקר, מונה לשמש כאחד מר"מי הישיבה. במהלך עשרות שנות הרבצת תורתו העמיד אלפי תלמידים בתורה ויראת שמים. תלמידיו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי "שיעוריו נאמרו בחיות מיוחדת ובהתלהבות. הוא היה מכניס בתלמידים את חשקת התורה".

בשנת תשנ"ט חיבר את הספר 'ויאהל שלמה' על מסכת אהלות בהקדמה כתב "הנה הדברים האלו נתחדשו בכולל 'עטרת שלמה' שנתייסד לפני עשרים שנה לעילוי נשמת אבינו מורנו רבי שלמה זצ"ל".

הרב הרשלר בלימודו. צילום: משה גולדשטייןצילום: הרב הרשלר בלימודו. צילום: משה גולדשטיין
הרב הרשלר בלימודו. צילום: משה גולדשטיין

רבי יהודה אריה זצ"ל נודע כסגפן שהיה צם ימים שלמים מבלי לאכול ובלי לשתות. ניתן היה לראותו בהיכל הישיבה יושב והוגה בתורה במשך שעות כשהוא מעוטר בתפילין.

הוא נודע בכוח הברכה ורבים היו משחרים לפתחו לקבלת ברכה וישועה בזכות כוח תורתו ותפילותיו. רבי יהודה אריה היה מברך כל אחד ואחד מעומק הלב ואף היה מבקש ממבקש הברכה שיברך אותו בחזרה.

בעיר בני ברק היה ניתן לראותו ברחוב צועד שקוע בלימודו. בנוסף שימש כרב בית המדרש של יוצאי ישיבת 'בית מתתיהו' הממוקם כיום ברחוב שד"ל בבני ברק.

תפילותיו היו לשם דבר, כל תפילה הייתה 'עבודה' בפני עצמה ושעות על גבי שעות היה בוכה ומתפלל ומיצר בצרתם של ישראל.

בכל ליל שבת היה מתחיל לסעוד בשעה מאוחרת בשל מנהגו להאריך במשך שעות בתפילת ערבית ובאמירת מזמורים לפני הקידוש.

לפני שתים עשרה שנים נתגלתה בגופו את המחלה הנוראה ומאז חי בניסים ולמעלה מדרך הטבע. בכל שנות מחלתו המשיך למסור את שיעוריו במסירות נפש נוראה, כשעד לפני שנה מסר שיעורים כסדרם.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים וחתנים נכדים ונינים הממשיכים את דרכו המפוארת. בניו: הרבנים הגאונים רבי אברהם יצחק, רבי יוסף, רבי שמואל, רבי שלמה, חתניו: הגאון רבי חנוך הבלין מראשי ישיבת פוניבז', והגאון רבי שמואל פנחס קריגר מראשי ישיבת כנסת יצחק - חדרה.

מסע הלוויה הערב (שני) בשעה 21:20 מישיבת 'בית מתתיהו' ברחוב סלנט 7 בבני ברק דרך בית מדרשו יוצאי ישיבת בית מתתיהו ברחוב שד"ל 5 בעיר לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר שוהה בחו"ל וישוב לארץ ביום חמישי. ראש הישיבה צפוי להספיד במסע הלוויה דרך הטלפון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב יהודה אריה הרשלר הלוויה פטירה בית מתתיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד